اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود تحریم‌‌ها صورت گرفت

رشد 73 درصدی صادرات در بزرگ‌ترین بندر دریای خزر

خبرگزاری فارس: مدیر بنادر و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به موقعیت استراتژیک این بندر بر عدم تاثیر تحریم‌ها بر تبادل کالا از بندر امیر آباد تاکید کرد و گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری، بندر امیرآباد با رشد 36 درصدی در تخلیه و بارگیری و رشد 73 درصدی در صادرات انواع کالا روبه‌رو بوده است.

رشد 73 درصدی صادرات در بزرگ‌ترین بندر دریای خزر
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سید علی نعیمی ظهر امروز در نشست مسئولان انتظامی استان مازندران و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد با اشاره به اینکه بندر امیرآباد به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر و پایلوت کریدور شمال  جنوب است، بیان داشت: این بندر از نظر وسعت و تجهیزات موجود به عنوان بزرگ‌ترین بنادر شمالی محسوب می‌شود و در آینده موجب تحول در شمال کشور می‌شود.
وی با اشاره به موقعیت استراتژیک این بندر بر عدم تاثیر تحریم‌ها بر تبادل کالا از بندر امیرآباد تاکید و خاطرنشان کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری، بندر امیرآباد با رشد 36 درصدی در تخلیه و بارگیری و رشد 73 درصدی در صادرات انواع کالا روبه‌رو بوده است .
مدیر بنادر و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد همچنین با اشاره به رشد 22 درصدی تردد شناور در 9 ماهه نخست امسال  و رشد 32 درصدی حمل و نقل  در این مدت گفت: این موارد مسئولان منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد را همواره بر آن می‌دارد تا نگاه ویژه‌ای به مقوله امنیت داشته باشند.
جانشین فرمانده انتظامی مازندران نیز با اشاره به اینکه حفظ امنیت همواره برعهده نیروی انتظامی است بر اهمیت این مقوله در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی تاکید کرد و گفت: حفظ امنیت همواره موجب ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری است.
رو‌ح‌الامین قاسمی با اشاره به اینکه بحث مبارزه با مواد مخدر همواره در اولویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و  ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با قاچاق این مواد است، تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان متولی مبارزه با قاچاق مواد مخدر همواره تلاش می‌کند تمهیدات لازم را برای کنترل ورود و خروج مواد مخدر در نظر بگیرد.
قاسمی در پایان با تاکید بر ارتباط مستقیم امنیت با توسعه اقتصاد بر لزوم تعامل و همکاری هر چه بیشتر مجموعه بنادر با نیروی انتظامی تاکید کرد.
انتهای پیام/ن۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول