اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قصرشیرین:

48 درصد صادرات ایران به عراق از مرز قصرشیرین انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار قصرشیرین گفت: 48 درصد صادرات ایران به عراق از مرزهای قصرشیرین انجام می‌شود.

48 درصد صادرات ایران به عراق از مرز قصرشیرین انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قصر شیرین، به نقل از فرمانداری این شهرستان، حسین پروین اظهار داشت: بخشی از صادرات کالاهای غیرنفتی به کشور عراق از طریق مرز پرویزخان به اقلیم کردستان و بخشی دیگر از طریق مرز خسروی به دولت مرکزی و مناطق عرب‌نشین عراق صادر می‌شود. 
وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و 723 میلیون دلار انواع کالا به ارزش وزنی سه میلیون و 129 هزار تن از دو مرز رسمی شهرستان قصرشیرین به کشور عراق صادر شده است.
پروین تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال نیز یک میلیارد و 260 میلیون دلار انواع کالا به ارزش وزنی دو میلیون و 450 هزار تن از طریق این مرزها به عراق صادر شده است. 
وی با اشاره به اینکه روزانه 700 تا 800 کامیون کالاهای غیرنفتی از مرزهای شهرستان قصرشیرین به عراق صادر می‌شود، اضافه کرد: کالاهای صادر شده از مرزهای این شهرستان شامل انواع کولرهای آبی، سیمان، سرامیک، دمپایی پلاستیکی، شیشه جام، نئوپان، تیرآهن، لوله آب گالوانیزه، روغن موتور، خاک بنتونیت، کیک و بیسکویت، کلمن آب، لبنیات، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، سیب درختی، خیار، هندوانه، کشمش، نوشابه و آب معدنی بوده است.
فرماندار قصرشیرین خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه گذشته نیز یک میلیون و 130هزار لیتر سوخت مازوت از طریق این مرزها از کشور عراق وارد کشور شده است.
وی قصرشیرین را به عنوان شاهراه اقتصادی غرب کشور خواند و تاکید کرد: این منطقه نقش مهمی در صادرات کالاها و رونق اقتصادی غرب کشور ایفا می‌کند.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارای دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی است که مرز پرویزخان هم‌مرز با اقلیم کردستان عراق و مرز خسروی هم‌مرز با حوزه عربی و حکومت مرکزی عراق است.
انتهای پیام/و۳۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول