اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد اقامه نماز:

باید به ازای هر 1000 نفر یک مسجد وجود داشته باشد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز گفت: باید در ازای هر یک‌هزار نفر یک مسجد وجود داشته باشد.

باید به ازای هر 1000 نفر یک مسجد وجود داشته باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد عبداللهی چهارشنبه‌شب در جمع مسئولان فرهنگی خراسان جنوبی اظهار داشت: وضعیت فیزیکی مساجد و تعداد مساجد از شاخص‌های اهمیت به مبحث نماز در جامعه اسلامی است.
وی افزود: مساجد بهترین مکان‌ها در راستای سنجش میزان کار انجام شده در راستای ادای حق نماز در جامعه اسلامی است چرا که این مکان‌های مقدس ایستگاه تبیین نمازشناسی و آشنایی با روح نماز است.
معاون فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز ادامه داد: شاخص‌های ادای حق نماز را مشخص کنیم و میزان ادای آن را در خودمان بررسی کنیم و در صورت وجود نواقصی در این شاخص‌ها در راستای جبران آن تلاش کنیم.
عبداللهی یادآور شد: تمام مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی به مبلغان و سخنرانان دعوتی تبدیل شده و هیچ یک بدون دعوت رسمی در مجالس به تبیین اهمیت و جایگاه نماز نمی‌پردازند.
وی ادامه داد: باید بررسی کنیم آن چه در توانمندی ما برای نماز بوده به جا آورده‌ایم و دسترسی آسان آحاد مردم به نمازخانه و فضای نماز از جمله شاخص‌هایی است که جامعه اسلامی باید در راستای ادای حق نماز به آن توجه ویژه داشته باشد.
معاون فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز گفت: ایجاد روح نماز و توجه به ترجمه، زیباخوانی و آداب نماز از دیگر شاخص‌های نماز است که باید افراد جامعه اسلامی با آن آشنا باشند.
عبداللهی با تاکید بر حفظ جایگاه دینی افراد جامعه اذعان داشت: همچنین جنس و گروه سنی افراد شرکت کننده در مساجد نیز یک شاخص است بنابراین باید بررسی کنیم بیشترین قشر شرکت کننده در برنامه‌ها و نمازهای مساجد را جوانان، نوجوانان، میانسالان و یا بزرگسالان تشکیل می‌دهند و علت این امر را نیز باید بررسی کنیم و نواقص و موانع موجود را برطرف کنیم.
وی از عدم برپایی نماز صبح در اکثر مساجد انتقاد کرد و اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که در عرصه تحقیقات، مطالعات، اطلاع‌رسانی و برنامه‌های رسانه ملی، مکتوب و رسانه‌های عمومی را مبحث نماز به خود اختصاص داده و در صورتی که به این امر مهم در این حوزه توجهی نشده باشد باید موانع برطرف و نواقص جبران شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول