اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خبر داد

خداحافظی با ناوگان فرسوده هلال احمر تا پایان سال 91

خبرگزاری فارس: دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از افزایش 200 برابری آموزش‌های جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال 91 با ناوگان فرسوده این جمعیت خداحافظی می‌کنیم.

خداحافظی با ناوگان فرسوده هلال احمر تا پایان سال 91
ظاهر رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر با اقدامات عام‌المنفعه فعالیت‌های بشر دوستانه را در کشور و جهان انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند، افزود: این جمعیت در حوزه جوانان به غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و ارائه آموزش‌های لازم در مدارس، کانون‌های فرهنگی و دانشجویی می‌پردازد.
دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در بخش داوطلبان، جمعیت هلال احمر به عضو‌گیری از افراد مختلف برای جمعیت پرداخته و مساعدت‌های مردم را جمع‌آوری می‌کند.
وی از نمود مطلوب حوزه امداد و نجات این جمعیت خبر داد و افزود: اقدامات مطلوبی در حوزه‌های امداد جاده‌ای، کوهستانی و دریایی در کشور صورت گرفته است.
رستمی بر ضرورت ارائه آموزش‌های عمومی تاکید کرد و بیان داشت: جمعیت هلال احمر طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده است.
دبیر کل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کشور ایران جزو 10 کشور حادثه‌خیز جهان محسوب می‌شود، تصریح کرد: آمادگی بیشتر نیروهای امدادی و مدیریت بحران‌ها در این زمینه ضروری است.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 91 جمعیت هلال احمر در زمینه امداد رسانی در فهرست پنج کشور جهان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از نظر تجهیزات و امکانات با برخی کشورهای جهان فاصله داریم که ضروری است در این راستا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.
رستمی با بیان اینکه در گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر در 45 دقیقه به محل حادثه می‌رسیدند، تصریح کرد: در حال حاضر این میزان به 10 دقیقه کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته جمعیت هلال احمر در زمینه تجهیزات حرفی برای گفتن نداشت، بیان داشت: در طول دو سال اخیر فعالیت‌های مطلوبی صورت گرفته است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال 91 از ناوگان فرسوده این جمعیت خداحافظی می‌شود.
دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از اختصاص سه میلیارد ریال برای تجهیز جمعیت هلال احمر زنجان خبر داد و تصریح کرد: 36 خودرو در بخش‌های مختلف نیز به استان زنجان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در هر شهرستان‌ انبار امدادی راه‌اندازی می‌شود، افزود: پایگاه‌های اقماری نیز در همه استان‌ها به ویژه استان‌های معین راه‌اندازی می‌شود.
رستمی با اشاره به برنامه‌های جمعیت هلال احمر در بخش‌های آموزشی و امدادی متذکر شد: مردم باید نسبت به رخدادهای طبیعی آگاهی داشته باشند، تا در زمان وقوع این حوادث کارآمدی خود را نشان دهند.
وی از افزایش 200 برابری آموزش‌های جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: در استان زنجان در این زمینه فعالیت‌های مطلوبی صورت گرفته است.
دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی پایگاه‌های آموزشی در استان‌ها را از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر برشمرد و افزود: مرکز علمی و کاربردی استان زنجان از بهمن ماه سال جاری با پذیرش 120 دانشجو فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند.
وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته 8 میلیارد ریال در بخش‌های مختلف برای استان زنجان هزینه شده است، یادآور شد: مرکز تخصصی درمانی این استان به 100 هزار نفر خدمت ارائه می‌کند.
رستمی استان زنجان را از استان‌های برتر و آماده در برابر حوادث غیرمترقبه اعلام کرد و گفت: استان زنجان ۶۰ تیم توانمند دارد و می‌تواند در مدیریت بحران وظایف خود را به خوبی انجام دهد.
وی تصریح کرد: تا پایان سال آینده 800 میلیون تومان برای تجهیز و خرید امکانات مورد نیاز به این استان اختصاص می‌یابد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول