اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور مساجد کاشان:

30 درصد مساجد کاشان نیازمند بازسازی است

خبرگزاری فارس: رئیس امور مساجد کاشان گفت: 30 درصد از مساجد این شهرستان نیاز به بازسازی و تجهیز دارد.

30 درصد مساجد کاشان نیازمند بازسازی است
حجت‌الاسلام رحمت‌الله نوروززاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان، بازسازی و تجهیز مساجد را بر اساس اعتبارات اختصاصی سالیانه دولتی دانست و اظهار داشت: حدود 70 درصد از مساجد این شهرستان به امکانات تجهیز شده و مابقی در صورت اختصاص اعتبارات در آینده‌ای نزدیک مجهز می‌شود.
وی، همچنین از احداث هفت مسجد جدید در سال جاری در کاشان خبر داد و افزود: این مساجد تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌است.
رئیس امور مساجد کاشان خاطر نشان کرد: برای احداث این مساجد تاکنون 50 میلیون تومان اعتبار اختصاص و به حساب امور مساجد کاشان واریز شده‌است.
نوروززاده در ادامه با اشاره به ایجاد بانک اطلاعات مساجد شهرستان کاشان یادآور شد: در حال حاضر 525 مسجد توسط  525 خادم مسجد اداره می‌شود که از این تعداد 352 مسجد فعال و دارای امام جماعت هستند.
به گفته وی، از 525 مسجد در کاشان تعداد 235 مسجد در این شهرستان و مابقی در روستاهای تابعه آن قرار دارند.
وی در ادامه، از آموزش 350 نفر از خادمان مساجد شهرستان کاشان در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: دوره‌های آموزشی، امنیت و بهداشت مساجد، اخلاق و چگونگی برخورد و ارتباط با نمازگزاران توسط نیروی انتظامی و مقامات بهداشتی شهرستان کاشان ویژه خادمان مساجد برگزار شد.
رئیس امور مساجد کاشان تصریح کرد: ائمه جماعات مساجد کاشان نیز در دوره آموزشی که توسط این نهاد برگزار شد، شرکت داشته‌اند.
نوروززاده اضافه کرد: علاوه بر فعالیت‌های مذهبی در مساجد، اکثر  فعالیت‌های فرهنگی آموزشی، اجتماعی، سیاسی این شهرستان در مساجد برگزار می‌شود.
وی، فعالیت‌های آموزشی کانون‌های فرهنگی، تشکیل خیریه‌ها برای کمک به افراد نیازمند، تشکیل پایگاه‌های بسیج،  ایجاد حلقه‌های صالحین، حضور هادیان سیاسی در مساجد و طرح  مباحث سیاسی و ولایی را از جمله فعالیت‌های مساجد شهرستان کاشان برشمرد.
انتهای پیام/ح20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول