اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ابلاغ اعتبارات جدید؛

عملیات کف‌فرش بازار وکیل شیراز آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از آغاز عملیات ساماندهی بازار وکیل خبرداد.

عملیات کف‌فرش بازار وکیل شیراز آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، فریدون فعالی اظهار داشت: در ادامه عملیات اجرای حفر کانال تأسیسات در راسته ترکش‌دوزها، راسته علاقه‌بندها و چهارسوق بازار با ابلاغ اعتبارات جدید عملیات کف‌فرش این بخش‌ها آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات سال 90 حدود 550 میلیون ریال برای اجرای این عملیات قرارداد منعقد شده است، گفت: اجرای کانال تأسیسات اقدام بسیار مهمی در راستای ایمن‌سازی بازار و نیز بهسازی نمای بصری و ظاهری بنای بازار است که در اثر انتقال تأسیسات آب، برق و ... مخدوش شده بود.
این مقام مسئول تصریح کرد: در کانال‌های حفر شده امکان انتقال تأسیسات فراهم شده و این کانال‌ها دارای دریچه‌های بازدید هستند که امکان انتقال هرگونه تأسیسات پس از کف‌فرش نیز در آینده وجود دارد.
وی اضافه کرد: به منظور انسجام و هم‌خوانی فضای تاریخی بازار از مصالح سنتی در کف‌فرش و پله‌ها استفاده می‌شود و به منظور هدایت آب، آبراهه‌ها و دریچه‌های مشبک سنگی ساخته شده است و آب را به سمت چاه‌هایی که حفر شده هدایت می‌کند .
به گزارش فارس، عملیات اجرای کانال تأسیسات بازار وکیل در سال جاری با اختصاص یک‌میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات سال 89 در راسته ترکش‌دوزها و علاقه‌بندها انجام گرفت.
حفر این کانال به منظور عبور تأسیسات آب، برق، مخابرات و آتش‌نشانی در دستور کار قرار گرفت که ادامه تکمیل این پروژه طبق طرح در راسته اصلی و بازار شمشیرگرها در صورت همکاری ادارات و کسبه بازار امکان پذیر است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول