اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال جاری صورت گرفت

کسب 888 مدال قهرمانی توسط کاراته‌کاران کردستانی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کاراته استان کردستان گفت: در مدت 9 ماه گذشته از سال جاری 888 مدال قهرمانی توسط کاراته‌کاران کردستانی کسب شده است.

کسب 888 مدال قهرمانی توسط کاراته‌کاران کردستانی
بهرام سوداگری در مصاحبه تفصیلی با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: برای نخستین بار چهار تیم سبک، کنترلی و آزاد کردستان در دو بخش بانوان به لیگ کشور راه یافتند و در حال رقابت با حریفان خود هستند.
وی با بیان اینکه تیم کنترلی بانوان در دسته خود در رده سوم و همچنین تیم کنترلی آقایان در گروه نیز در رده دوم قرار دارند، از میزبانی مسابقات منطقه‌ای غرب کشور و مسابقات بین‌المللی کاراته خبر داد و گفت: در این راستا با فدراسیون کاراته کشور رایزنی‌هایی صورت گرفته که در صورت موافقت امیدوارم مسئولان مربوطه و ادارات دولتی استان همکاری‌های لازم را با هیئت کاراته استان داشته باشند تا این مسابقات به صورت باشکوهی برگزار شود.

فعالیت 6 هزار کاراته‌کار در کردستان
رئیس هیئت کاراته کردستان اعلام کرد: طبق آمار فدراسیون کاراته در حال حاضر حدود 6 هزار نفر کاراته‌کار در سطح استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.
سوداگری با بیان اینکه درصد بیشتر این ورزشکاران را بانوان استان تشکیل داده‌اند، افزود: با توجه به فعالیت و کسب عنوان ورزشکاران در مسابقات کشوری، آسیایی و جهانی کاراته‌کاران کردستان در صورت حمایت مالی می‌توانند به صورت تیمی در مسابقات جهانی شرکت کنند و برای استان و کشور کسب عنوان تیمی و انفرادی به دست آورند.
 
کسب 543 مدال قهرمانی توسط بانوان کاراته‌کار
وی در ادامه به کسب 888 مدال قهرمانی توسط کاراته‌کاران استان اشاره کرد و گفت: این تعداد مدال قهرمانی در دوبخش آقایان و بانوان در مسابقات استانی، کشوری سبکی، منطقه‌ای، آسیایی و جهانی در مدت 9 ماه گذشته سال جاری در رنگ‌ها و رده‌های سنی مختلف به دست آمده است.
سوداگری با بیان اینکه بانوان کاراته‌کار در مجموع 543 مدال قهرمانی کسب کرده‌اند، افزود: بانوان در چهار دوره مسابقات استانی 61 مدال طلا، 53 نقره و 88 برنز، همچنین در مسابقات کشوری سبکی 45 طلا، 71 نقره و 93 برنز به دست آورده‌اند و در نتیجه تیمی از حضور هفت دوره‌ای در این رقابت‌ها به یک دوره عنوان اول، یک دوره عنوان دوم و دو دوره عنوان سوم دست یافتند.
به گفته وی، بانوان کاراته‌کار کردستانی با حضور در دو دوره مسابقات منطقه‌ای به 33 مدال طلا، 33 نقره و 66 برنز دست یافتند، همچنین در این رقابت‌ در بخش تیمی، یک مقام اول و یک مقام دوم کسب کردند.
رئیس هیئت کاراته کردستان با بیان اینکه 345 مدال در بخش آقایان به دست آمده است، بیان کرد: در برگزاری دو دوره مسابقات استانی 48 مدال طلا، 48 نقره و 24 برنز به دست آمد و با شرکت در هشت دوره مسابقات کشوری سبکی 37 مدال طلا، 23 نقره و 39 برنز کسب شد.
سوداگری در ادامه بیان داشت: آقایان کاراته‌کار کردستانی با حضور در چهار دوره مسابقات منطقه‌ای که دو دوره میزبان و دو دوره میهمان بودند 40 مدال طلا، 45 نقره و 37 برنز را از آن خود کردند.
وی با اشاره به حضور چهار نفر از کاراته‌کاران کردستانی در مسابقات آسیایی و جهانی، گفت: این ورزشکاران موفق به کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز مسابقات آسیایی و یک مدال طلا مسابقات جهانی به دست آورده‌اند که مدال طلا را دانا مدرسی کسب کرده است.

احداث خانه کاراته در کردستان
رئیس هیئت کاراته کردستان با اشاره به فعالیت این هیئت ورزشی و کسب عنوان‌های قهرمانی توسط ورزشکاران این رشته، افزود: ما در برگزاری مسابقات و اردو‌ها با مشکلاتی همچون تامین سالن و اعتبار و تهیه خوابگاه مناسب برای ورزشکاران روبه‌رو هستیم.
سوداگری خاطرنشان کرد: با توجه به این مشکلات مسئولان استان باید با دید بازتری به هیئت کاراته نگاه کنند، و احداث خانه کاراته استان را در اولویت کاری خود قرار دهند و پیگیر این مسئله باشند، چرا که عمده‌ترین مشکل این هیئت خانه کاراته است.
سوداگری با بیان اینکه با توجه به مشکلات در حال حاضر مسابقات را در سایر شهرستان‌های استان برگزار می‌کنیم، افزود: هیئت کاراته کردستان بیش از 80 درصد برنامه‌های خود را اجرایی کرده و مهم‌ترین کار باقیمانده این هیئت احداث خانه کاراته استان است که امیدواریم به زودی اجرایی شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول