اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت کاراته فارس خبر داد

برگزاری سمینار دانش کاراته در شیراز

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت کاراته استان فارس گفت: نخستین سمینار بزرگ علمی دانش کاراته این هفته در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری سمینار دانش کاراته در شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدجواد شلتوک کار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اصول بدنسازی و تمرینات ویژه با وزنه‌برداری در کاراته و تاثیر استفاده از مکمل‌های ورزشی موضوعاتی است که اساتید دانشگاه در مورد آن در این سمینار سخن می‌گویند.
وی با اشاره به رشد چشمگیر کمی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در جامعه کاراته استان فارس، برگزاری این‌گونه همایش‌ها را پاسخی به نیاز مربیان، داوران و ورزشکاران این رشته ورزشی دانست و افزود: امروزه به اعتقاد تمام صاحب‌نظران و متخصصان آموزش و فراگیری علوم، کسب مهارت‌های لازم در زمینه‌های تخصصی به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر اجتماعی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در امر توسعه کلان برخوردار است.
شلتوک کار تصریح کرد: هیئت کاراته با درک صحیح از این موضوع و نگاه کلان به بحث بهره‌وری در ورزش به دنبال نهادینه کردن مبحث علم‌گرایی در این ورزش است تا با گام نهادن در این عرصه بتواند زیرساخت‌های لازم را برای درخشش بیش از پیش مربیان، داوران و قهرمانان این رشته ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی فراهم کند.
دبیر هیئت کاراته استان فارس با تقدیر از تلاش‌هایی که تمام دلسوزان کاراته این استان برای این ورزش انجام داده‌اند، از میزبانی استان فارس در دور برگشت سوپرلیگ کاراته کشور خبر داد و اضافه کرد: تیم کاراته ارژن که نماینده‌ای شایسته برای استان فارس است ،23 دی‌ماه جاری در شیراز میزبان تیم‌های حاضر در سوپرلیگ کشور است.
وی جایگاه فعلی ارژن را در جدول رده‌بندی سوپرلیگ مطلوب ارزیابی کرد و با تقدیر از مدیران این کارخانه به خاطر نگاه مثبت به مقوله ورزش، ابراز امیدواری کرد تا تیم کاراته ارژن با تدوام روند پیروزی‌های خود جواب اعتماد مدیران این کارخانه را با کسب مقامی در شان کاراته فارس به خوبی بدهد.
این ورزشکار از میزبانی همزمان استان فارس در این روز از یک مسابقه کشوری دیگر در شیراز خبر داد و گفت: در این روز استان فارس میزبان مسابقات قهرمانی کشور در سبک کیوکوشین ماتسوشیما نیز است.
شلتوک کار با اشاره به پتاسیل بالای فارس در بخش سبک‌های غیرکنترلی پیش‌بینی کرد که نمایندگان فارس در این مسابقات نیز بتوانند افتخارات بسیاری را برای جامعه ورزش فارس به ارمغان آورند.
وی در ادامه از برگزاری کلاس ارتقای داوری در استان فارس در سطح ملی خبر و ادامه داد: با توجه به تغییرات گسترده داوری کاراته که با هدف فراهم کردن شرایط حضور این رشته ورزشی در المپیک انجام گرفته است، لزوم برگزاری یک دوره کلاس آموزش و ارتقای داوری در این استان مشهود به نظر می‌رسید که با تلاش‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته هیئت کاراته فارس با فدراسیون کاراته و اخذ مجوز ارتقا تا درجه RA این کلاس پس از سال‌ها، روزهای 29 و30 دی ماه جاری، در شیراز برگزار می‌شود.
دبیر هیئت کاراته فارس در ادامه ابراز داشت: به همین منظور و با هدف آشنایی با قوانین جدید و آماده کردن داوران این استان برای شرکت در این کلاس ارتقای یک استاژ یک روزه پیش‌بینی شده است.
شلتوک کار از اعزام کومیته و کاتاروهای تمام رده‌های سنی در دو بخش آقایان و بانوان به مسابقات قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی در دو ماه پایانی سال خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال فدراسیون کاراته برای استان‌ها محدویتی در اعزام شرکت کننده قائل نشده است و به همین منظور فراخوان شرکت در ثبت‌نام این مسابقات به تمام باشگاه‌ها و شهرستان‌های این استان ارسال شده که متقاضیان شرکت در این مسابقات باید بر اساس جدول زمانی اعلام شده در فراخوان به هیئت کاراته مراجعه کنند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول