اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فدایی:

نامزدهای جبهه متحد در استان‌ها تاکنون مشخص نشده‌اند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گفت: یکی از معیارهای جبهه متحد برای معرفی نامزدها ضدیت آنها با جریان فتنه و انحرافی است و نامزدهای جبهه متحد در استان‌ها تاکنون مشخص نشده‌اند.

نامزدهای جبهه متحد در استان‌ها تاکنون مشخص نشده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حسین فدایی صبح امروز در دومین روز سفر به خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنان پاسخ داد.
حاصل این گفت‌وگوی یک ساعته سوالات متعدد خبرنگاران و پاسخ فدایی به‌عنوان عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان بود.
فدایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وضعیت خراسان‌جنوبی در زمینه وحدت اصولگرایان را چگونه می‌بینید گفت: برداشت ما از این استان این است که خراسان‌جنوبی یک استان فرهنگی بوده و استانی است که از امتیازات ارزشی و دینی و فرهنگی برخوردار است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا تا کنون به نتیجه خاصی نسبت به کاندیدای مورد نظر رسیده‌اید، افزود: نکته‌ای که از ثبت‌نام کنندگان در این استان و سایر استان‌های دیگر به‌دست آوردیم این است که جریان فتنه و انحراف با چراغ خاموش قصد دارند نامزدهای خودشان را از فیلترهای نظارتی هیئت‌های اجرایی و نظارت عبور دهند.

* جبهه متحد در هیچ استانی کاندیدایش را مشخص نکرده است
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اضافه کرد: آنان می‌خواهند عملیات خودشان را بعد از تایید صلاحیت‌ها آغاز کنند و برخلاف اینکه در ذهن بعضی‌ها این است که آنها ممکن است نامزد نداشته باشند سیاستشان این بوده تابلو علنی و رسمی خودشان را قبل از صلاحیت‌ها مطرح نکنند بلکه افراد ناشناخته یا افرادی که سفید هستند را سفارش کردند برای ثبت‌نام و تعدادشان هم قابل توجه بوده که در حوزه‌های مختلف این افراد ثبت‌نام کرده‌اند.
فدایی تصریح کرد: در بین اصولگرایان هم ما شاهد تعدد نامزد هستیم، تعداد زیادی ثبت‌نام کرده‌اند و برای اینکه ما به نامزد واحدی برسیم سازوکاری را تعریف کردیم که مقدمات آن گفته شده ولی ما در هیچ استانی وارد تعیین نامزد نشدیم و قبل از اینکه وارد تعیین نامزد بشویم کارهای دیگری که داریم باید انجام دهیم و آن شکل دادن ستادهای انتخاباتی برای مقدمات کار بوده و توجیه نیروها که با چه سازوکاری می‌توانند به نامزد مورد نظر برسند.
فدایی اظهار داشت: در خراسان‌جنوبی بحث ما روی مصداق نبوده و بعضی اگر در جایی موضع گرفته و گفته‌اند که من عضو جبهه متحد اصولگرایان هستم این تصور خودش را گفته است و جبهه اصولگرایان تاکنون نسبت به هیچ فردی به جمع‌بندی نرسیده است.

* تعامل جبهه با همه اصولگرایان است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نظر جبهه متحد نسبت به جبهه پایداری گفت: سیاست ما این بوده که تمام ظرفیت‌هایی که در حوزه اصولگرایی مطرح است با آن تعامل مثبت داشته باشیم و استفاده از تمام ظرفیت‌ها را دنبال می‌کنیم.
فدایی افزود: همان‌گونه که مطلع هستید در شورای مرکزی هم دو نفر از دوستان جبهه پایداری را دعوت کردیم که حضور داشته باشند و به هر دلیل تا کنون آنها نتوانستند در جلسه شرکت کنند.
وی تاکید کرد: جریانات مختلف اصولگرا وقتی که سازوکار جبهه متحد را بپذیرند و سیاست و راهبرد اصلی ما که در واقع دادن لیست واحد در بین اصولگراها و عدم اختلاف باشد را ملاک اول خودشان قرار دهند و حاضر باشند که سه مولفه اساسی صلاحیت‌های فردی، بررسی و ارزیابی کارآمدی و بررسی و ارزیابی مقبولیت فرد نامزد را قبول داشته باشند در این چارچوب با همه جریان‌ها و گروه‌ها و افراد همکاری خواهیم داشت.

* نامزد اصولگرایان ضد فتنه، ضد انحراف و ضد فساد است
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه جریان انحرافی دارد فعالیت خود را آغاز می‌کند و هدفشان به‌دست آوردن قدرت بوده، موضع جبهه مقابل این جریان چیست، گفت: جریان انحرافی و افرادشان از مدت‌ها قبل در یک مصاحبه‌ای گفتند که ما باید در انتخابات شرکت کنیم و دو سوم کرسی‌های مجلس را باید به‌دست بیاوریم تا بتوانیم هر چیزی که می‌خواهیم تصویب کنیم امکان‌پذیر باشد.
فدایی اضافه کرد: جریان انحراف به‌دنبال کسب و استمرار و حفظ موقعیت خودش در قدرت است و کسب اکثریت مجلس به معنای این بوده که اندیشه‌ها و افکاری را خارج از گفتمان اصلی انقلاب اسلامی دنبال می‌کنند.
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر قرار گرفتن ساکتین فتنه در لیست جبهه متحد افزود: ما تاکنون هیچ کسی را به عنوان نامزد جبهه متحد انتخاب نکرده‌‌ایم و شاید بعضی‌ها برای خراب کردن جبهه متحد گفته باشند نامزد جبهه هستیم.
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گفت: خط قرمز نامزدهای جبهه اصولگرایی روی سه نقطه است یعنی باید نامزد جبهه اصولگرایان ضد فتنه باشد، حتما ضد انحراف باشد و حتما ضد فساد باشد.
فدایی یادآور شد: در حوزه اصولگرایان به معنای عام ما یک راهبردی را تعریف کردیم که هر کسی این را قبول کند درون جبهه متحد اصولگرایان قابل جذب و فعالیت خواهد بود و تعامل مثبتی را با وی خواهیم داشت.
وی گفت: اصولگرایان باید تلاش کنند که لیست واحدی داشته باشند و از اختلاف و تشدد پرهیز کنند و به وحدت و انسجام برسند.
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان اضافه کرد: اگر به سمت و سوی سهم‌خواهی افراد بخواهند بروند ما سهم‌خواهی را جز معیارهای اصولگرایی نمی‌شناسیم و درست نمی‌دانیم.

* طرح سؤال از رئیس جمهور زمانی خوب است که دشمن سوءاستفاده نکند
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: در قانون‌اساسی وظایفی برای نماینده پیش‌بینی شده مثل سؤال، تذکر، استیضاح، تحقیق و تفحص که این حقوق قانونی یک نماینده است و نقطه قوت قانون اساسی ماست.
فدایی افزود: پس هر نماینده می‌تواند تذکر دهد، سؤال کند، نظارت کند و می‌تواند تحقیق و تفحص کند و اشکالی نیست و مهم این است که اگر تذکر من به مسئولی منجر به سوءاستفاده دشمنان بشود، آیا درست است.
وی تصریح کرد: اگر سؤال کردن ما موجب ایجاد اختلاف درونی و سوءاستفاده دشمنان بشود، اگر رفتار هر مسئولی در هر قوه‌ای منجر به اختلاف در داخل بشود و زمینه‌های سوءاستفاده دشمنان را فراهم کند، عقل سلیم چه حکم می‌کند و قطعا عقل سلیم به انسان حکم می‌کند که از این گفتار و رفتار پرهیز کند و گفتار و رفتار ما به سمت همگرایی و وحدت، آرامش و امنیت بیشتر و انتخاب تصمیمات رو به جلو برای جمهوری اسلامی باشد.
انتهای پیام/غ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول