اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس:

نباید از فعالیت جریان‌های فتنه و انحرافی غافل شویم

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس گفت: در انتخابات مجلس نهم نباید از فعالیت جریان‌های فتنه و انحرافی غافل شویم.

نباید از فعالیت جریان‌های فتنه و انحرافی غافل شویم
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد سید شهاب‌الدین صدر شامگاه دوشنبه در نخستین همایش بیداری اسلامی با عنوان فرهنگ ولایت در خرم‌آباد با اشاره به فتنه سال 88 گفت: اصلاح‌طلبان و جریان سبز در حقیقت منشأ اصلی پیدایش جریان فتنه در کشور بودند و به آن دامن زدند، اما حضور حماسی مردم در 9 دی ماه، جریان فتنه را در سایه بصیرت ملت خاموش کرد.
وی ضمن انتقاد از افرادی که در شرایط غبارآلود فتنه سکوت کردند، افزود: این افراد نباید در این شرایط ساکت می‌ماندند، بلکه باید با سخنان خود فضا را برای مردم ترسیم می‌کردند.
صدر گفت: سکوت برخی خواص در ‌ارتباط‌ با جریان فتنه نیز به همین دلیل نادرست بود و به همین دلیل بسیاری از خواص در جریان فتنه 88 مردود شدند، چرا که در واقع با این کار خود به نوعی دشمنان را یاری کردند.
وی در ادامه به تحریم بانک مرکزی ایران توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: تحریم بانک مرکزی توسط آمریکا نتیجه نمی‌دهد و تیر خلاص به اقتصاد آمریکا است.
صدر افزود: همان‌طور که انگلیس با تحریم بانک مرکزی کشورمان به نتیجه‌ای نرسید، آمریکا هم به نتیجه‌ای دست نخواهد یافت.
نائب رئیس مجلس از تحریم بانک مرکزی ایران توسط آمریکا به عنوان آخرین هجمه استکبار علیه کشورمان نام برد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها تصور می‌کنند با تحریم بانک مرکزی می‌توانند کشور را از بعد اقتصادی دچار اختلال و از لحاظ معیشتی مردم را با مشکل مواجه کنند، غافل از اینکه اقتصاد ایران اقتصادی است که با تحریم از پای در‌نمی‌آید.
صدر گفت: امروز ایران به برکت اسلام در مرزهای دانش قرار گرفته و توانسته است در بین کشورهای طراز اول دنیا در حوزه انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، پتروشیمی، سد‌سازی و ... قرار بگیرد.
وی با اظهار اینکه اگر در انتخابات مجلس نهم غفلت کنیم، مجلس ششم دیگری در برابر انقلاب ایجاد می‌شود، ادامه داد: خط جریان فتنه و جریان انحرافی فعال است و در حال هزینه‌ کردن هستند تا کرسی‌های بیشتری از مجلس را به دست آوردند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی حمایت قاطع از مواضع اصولی نظام را شاخص اصلی مجلس هشتم دانست و اظهار داشت: نمایندگان مجلس هشتم همگی ولایی و تابع ولی فقیه هستند که این بالاترین افتخار این مجلس است.
وی همچنین با اشاره به تحرکات برخی افراد و گروه‌ها در آستانه برگزاری انتخابات مجلس گفت: همه باید به انتخابات با دیده احترام بنگریم، متأسفانه عده‌ای تلاش می‌کنند اصل انتخابات و سلامت آن را زیرسئوال ببرند و به همین دلیل از هم اکنون شایعه نخ‌نما شده تقلب را مطرح می‌کنند که این موضوع ادعا و پروژه شکست خورده دشمنان نظام و فریب خوردگان داخلی است. 
صدر یادآور شد: اصولگرایان در زمینه برگزاری انتخابات به یک وحدت و انسجام کلی می‌رسند و زمینه را برای حضور و مشارکت حداکثری مردم فراهم می‌کنند.
وی تصریح کرد: اما نباید از فعالیت جریان‌های فتنه و انحرافی غافل شویم چرا که آنها همچنان فعال هستند و به شیوه‌های مختلف بیانیه تحریم انتخابات را صادر می‌کنند، اما داوطلبان مورد نظر خود را نیز برای ورود به این عرصه ثبت نام می‌کنند. 
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم، بانشاط، پرشور و حضور حداکثری مردم شاخص عملکرد افراد و گروه‌های سیاسی کشور است و هر کس خلاف این مسیر عمل کند در حقیقت علیه منافع ملی کشور و نظام عمل کرده است.
صدر خاطر نشان کرد: حضور گسترده و با نشاط در انتخابات مجلس نهم، وظیفه و تکلیف همه مردم، احزاب و گروه‌های کشور است، چرا که برگزاری باشکوه انتخابات موجب شکست دشمنان و مشارکت حداکثری مردم نیز باعث افزایش اقتدار ملی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه افراد و احزاب سیاسی کشور در جریان برگزاری انتخابات نباید به اختلافات دامن بزنند، اظهار داشت: همه گروه‌های سیاسی کشور باید در زمینه برقراری وحدت و انسجام و یکپارچگی ملت و همچنین ایجاد فضای سالم با یکدیگر رقابت کنند و ضمن پرهیز از حرمت‌شکنی، موجبات برگزاری یک انتخابات با شور و نشاط را فراهم کنند.
رئیس فراکسیون بیداری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر کس در جهت ایجاد اختلاف و درگیری میان قوای مدیریتی کشور حرکت ‌کند برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب عمل کرده است گفت: تمام کسانی که در کشور به اختلافات دامن می‌زنند، برخلاف منافع ملی کشور و نظام عمل می‌کنند که این اقدام پسندیده‌ای نیست.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وجود اختلاف میان مجلس و دولت به صلاح کشور نیست و برخلاف مصالح ملی است و نباید اجازه داد درگیری و دعوا در کشور به شکل مزمن درآید.
صدر اظهار داشت: هنگامی که میان نماینده دولت و یکی از نمایندگان مجلس در خصوص یکی از طرح‌ها اختلافی ایجاد شد، هیئتی از اساتید کشور تونس مهمان مجلس شورای اسلامی بودند و شاهد این اتفاق نیز بودند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در حالی که جهان در حال الگوگیری از ایران اسلامی است، گفت: بروز این قبیل درگیری و اختلاف‌ها پسندیده نیست و بر همین اساس باید برای حفظ وحدت و یکپارچگی کشور به خصوص در جریان برگزاری انتخابات تلاش کنیم.
وی همچنین در خصوص شاخص‌های لازم برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی  گفت: جدای از حضور حداکثری مردم در انتخابات آنچه که مهم به نظر می‌رسد، انتخاب درست افراد است تا بتوانند در مجلس مفید و کارآمد باشند.
صدر تصریح کرد: نباید افرادی را به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی انتخاب کنیم که مجلس را به سمت تحصن بکشانند.
به گفته وی این افراد نمی‌توانند در مسئولیت‌های مهمی چون نمایندگی مجلس وارد شوند، چرا که به طور یقین مشکل ایجاد کرده و نظام را با چالش مواجه می‌کنند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد که مناصبی را در اختیار می‌گیرند به دلیل نوع رفتار خویش به مصالح کشور ضربه می‌زنند و نباید اجازه داد این قبیل افراد وارد عرصه مدیریتی کشور شوند.
وی تاکید کرد: باید نیروهای اصولگرا و وفادار به نظام با وحدت و همدلی و پرهیز از پرداختن به مسایل حاشیه‌ای، مانع از ورود افراد وابسته به جریان‌های فتنه و انحرافی به مجلس شوند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص موج بیداری اسلامی و فرهنگ ولایت نیز گفت: امام راحل در جریان شکل‌گیری انقلاب دو کار مهم و اساسی که همانا احیای اسلام و عزت و سربلندی ایران و ایرانیان بود را به انجام رساند.
صدر افزود: در دورانی که ایران شاهد حرکت‌های ضددینی و ضداسلامی بود و سایه استعمار بر کشور گسترده شده بود امام خمینی (ره) با رهبری حکیمانه خود انقلاب اسلامی را با احیای اسلام واقعی به پیروزی رساند و به ایرانیان در جهان عزت و سربلندی بخشید.
وی گفت: امروز که 33 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، دشمنان همچنان تلاش می‌کنند دین را افیونی برای مردم معرفی کنند و آن را عامل عقب‌ماندگی کشورها می‌دانند تا از این طریق مانع الگوگیری کشورهای منطقه و جهان از ایران اسلامی شوند.
صدر با تاکید بر اینکه احیای اسلام واقعی در قرن حاضر بزرگ‌ترین اقدام امام راحل است، تصریح کرد: اسلام احیا شده از سوی امام خمینی همان اسلام مورد نظر پیامبر بزرگ اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) است.
به گفته وی تمام تلاش غرب و دشمنان اسلام این است که جلوی حرکت انقلاب اسلامی ایران را بگیرند و با به راه‌ انداختن جنگ نظامی، کودتا و تحریم مانع موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی شوند ولی این توطئه‌ها هیچ‌گاه نتوانسته مانع حرکت ملت ایران شود و نتیجه تمام این ترفندها نیز اتحاد، انسجام و پیشرفت کشور بوده است.
وی با اشاره به موفقیت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف گفت: پیروزی‌های کشور بیانگر ارتقا و صعودی معجزه‌آسا در همه زمینه‌هاست، در فناوری هسته‌ای ایران اسلامی امروز به دستاوردهای بسیار مهمی دست یافته و گام‌های بزرگی را برداشته است.
صدر تصریح کرد: ایران در بحث نانوتکنولوژی جزو 10 کشور برتر جهان، در بحث سلول‌های بنیادی در میان 9 کشور برتر، در ساخت برج‌های مخابراتی در ردیف چهار کشور برتر دنیا قرار دارد و در بخش سدسازی و پتروشیمی نیز به خودکفایی رسیده و پیشرفت‌های چشمگیری داشته و در حوزه تسلیحات نظامی نیز امروز تمام نیازهای کشور به واسطه همین موفقیت‌ها در داخل تولید می‌شود.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: موج بیداری اسلامی تداوم راه انقلاب و امام راحل و رهبری انقلاب است و این موج که دنیا را فرا گرفته قابل توقف نیست.
وی پیروزی اسلام‌گرایان در انتخابات مصر و تونس را شوک بزرگ به آمریکا و صهیونیسم دانست و افزود: سقوط قذافی و بن علی و مبارک ضربه مهلکی به اسرائیل و آمریکا وارد کرد و قطعا کار عبدالله صالح هم تمام است.
رئیس فراکسیون بیداری اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه موج بیداری اسلامی قلب اروپا را تسخیر کرده و امروز کشورهای اروپایی و آمریکا متزلزل شده‌اند، گفت: ‌مهم این است که این حرکت در جهت عزت و ایستادگی در برابر ظلم است و می‌رود تا وعده الهی برای حاکمیت مستضعفین بر جهان محقق شود.
صدر گفت: امروز تمام حرکت‌هایی که در منطقه و شمال آفریقا صورت می‌گیرد با محوریت شعار الله‌اکبر و حرکت از مساجد است و این یعنی تحقق شعارهای امام و رهبری در دنیا که بسیار مهم است.
وی با اشاره به اینکه امام راحل با طرح اسلام ناب محمدی (ص) در برابر اسلام آمریکایی، اسلام واقعی را احیا کرد، یادآورشد: این اسلام است که در دنیا جاذبه دارد و ملت‌ها و جوان‌ها را به حرکت درآورده است و این همان اسلامی است که حرکت‌آفرین بوده و باعث عزت‌بخشی و استقلال ملت‌ها می‌شود و جذابیت دارد.
‌‌انتهای پیام/ش10/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول