اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و تربیتی جامعة المصطفی العالمیه:

هفدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و تربیتی جامعة المصطفی العالمیه از برگزاری هفدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث خبر داد.

هفدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح پیش‌ از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هفدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث اظهار کرد: هدف اصلی این المپیاد توسعه و تعمیق فضای قرآن و انس با قرآن و حدیث و ادعیه در بین دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی است، چراکه نیاز داریم طلاب جامعةالمصطفی به عنوان مبلغان قرآن در عرصه بین‌الملل هر چه بیشتر با قرآن و دعا انس داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: توجه به گسترش نهضت آشنایی با فرهنگ و معارف در عرصه بین‌الملل هدف دیگر این المپیاد محسوب می‌شود.
معاون فرهنگی و تربیتی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به دیگر اهداف برگزاری هفدهمین المپیاد بین‌المللی جامعةالمصطفی گفت: سنجش و بازخوردگیری فعالیت‌های علمی و قرآنی از دیگر اهداف این المپیاد بوده که در ارائه میزان رشد در فعالیت‌های قرآنی موثر است.
وی خاطرنشان کرد: این المپیاد در تربیت نیروهای قرآنی در عرصه بین‌الملل موثر بوده و اهتمام در فعالیت‌های قرآن به ویژه در بخش حدیث و ادعیه از دیگر شاخصه‌های این المپیاد است.
صالح با اشاره به اهداف ویژه در نظر گرفته شده برای المپیاد امسال گفت: توجه ویژه به موضوع بیداری اسلامی، جهاد اقتصادی و اخلاق و معنویت از اهداف ویژه هفدهمین المپیاد قرآن و حدیث است.
وی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی موضوع مهم و درجه اول در دنیا است که پس از سال‌ها مجاهدت و الهامی که انقلاب اسلامی بر این موج بیداری اسلامی داشته این المپیاد نمی‌تواند بی‌توجه به این رویداد مهم باشد.
معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال جهاد اقتصادی، این موضوع به عنوان موضوعی کلانی در این المپیاد درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به مخاطبان المپیاد قرآن و حدیث عنوان کرد: مخاطبان این المپیاد طلاب و دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه مجازی المصطفی، طلاب غیرایرانی جامعة المصطفی، اساتید و اعضای هیئت علمی جامعة المصطفی، خانواده‌ها و فرزندان طلاب و فارغ‌التحصیلان جامعة المصطفی هستند.
صالح با بیان اینکه رشته‌های المپیاد سه بخش را شامل می‌شود، گفت: آزمون‌های شفاهی 37 رشته، آزمون‌های کتبی 42 رشته و آثار ارسالی 13 رشته این المپیاد را به خود اختصاص می‌دهند که در مجموع این المپیاد بین‌المللی شامل 92 رشته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در بخش آثار، آثار علما و بزرگان حوزه مانند آیات مکارم‌شیرازی، سبحانی و جوادی‌آملی به عنوان نوآوران آثار برتر ارائه شده است.
معاون فرهنگی و تربیتی جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: هفدهمین المپیاد قرآن و حدیث در قالب چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: اختتامیه بخش طلاب در 20 بهمن امسال همزمان با آغاز هفته وحدت انجام می‌شود و اختتامیه و مراسم پایانی و اهدای جوایز در شب میلاد نبی مکرم اسلام(ص) برگزار می‌شود.
صالح خاطرنشان کرد: سال گذشته 11 هزار و 691 نفر از 72 ملیت در شانزدهمین المپیاد با یکدیگر به رقابت پرداختند که از این تعداد بیش از 8 هزار نفر از خارج کشور، بیش از 2 هزار و 300 نفر از طلاب داخل کشور، هزار نفر خانواده‌های طلاب و 150 نفر استادان در این المپیاد شرکت کردند.
وی با اشاره به ثبت‌نام هفدهمین المپیاد بین‌المللی گفت: ثبت‌نام در این المپیاد از پنجم تا سی‌ام مهر ماه امسال از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.quran.minu.ac.ir صورت می‌گیرد.
معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: داوطلبان برای دریافت دفترچه راهنما می‌توانند به ادارات قرآن و حدیث و مدارس مراجعه کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول