اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خبر داد:

رقابت 1000 نفر در سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه از رقابت هزار نفر از طلاب حوزه علمیه در سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث خبر داد.

رقابت 1000 نفر در سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث
حجت‌الاسلام علی مقنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه اظهار کرد: این مسابقات شامل رشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق، تفسیر و حدیث است و هزار نفر در این دوره مسابقات شرکت کردند.
وی خاطرنشان کرد: مرحله مقدماتی مسابقات حفظ هشتم مهر برگزار شد و مرحله مقدماتی رشته ترتیل و تحقیق پنجم آبان و رشته تفسیر و حدیث پنجم و ششم آبان در مدرسه دارالشفا برگزار می‌شود.
مسئول کمیته فنی سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث ادامه داد: مرحله نهایی این مسابقات در رشته‌های حفظ، ترتیل و تحقیق ششم آبان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با حضور داوران بین‌المللی برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: 40 نفر از برگزیدگان دوره مقدماتی در رشته‌های حفظ کل، 20 جز، ترتیل و تحقیق در مرحله نهایی سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
مقنی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات این دوره گفت: ترویج فرهنگ انس با قرآن در سطح حوزه‌های علمیه، شناسایی و ارج گذاردن به تلاش قاریان و حافظان قرآن کریم، شناسایی و به‌کارگیری استعدادهای درخشان در زمینه قرآن، حفظ و تلاوت، تفسیر و حدیث مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات است.
وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در ایجاد فضای مناسب در حوزه‌ها موثر بوده و سبب تسریع در آموزش‌های قرآنی می‌شود.
مدیر اداره آموزش مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه با اشاره به اهدای جوایز به نفرات برتر مسابقات قرآن و حدیث بیان کرد: جوایزی مانند سفر عمره، عتبات عالیات و سوریه به نفرات برتر این دوره مسابقات اهدا می‌شود.
وی به تفاوت سومین دوره مسابقات قرآن و حدیث با دوره‌های پیشین اشاره و بیان کرد: آیین‌نامه جدید و روش اجرای این دوره مسابقات نسبت به دوره‌های پیشین متفاوت بوده و اقداماتی در زمینه ارتقای سطح داوری و مسابقات صورت گرفته و متون تدوین شده این دوره مسابقات تغییر کرده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول