اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

گروهی مجهول‌الهویه ربودن مهندسان ایرانی در سوریه را بر عهده گرفت

خبرگزاری فارس: یک گروه مجهول‌الهویه که خود را جنبشی ضدشیعی در سوریه معرفی کرده است، مسئولیت ربودن ۵ مهندس ایرانی در خاک این کشور را بر عهده گرفت.

گروهی مجهول‌الهویه ربودن مهندسان ایرانی در سوریه را بر عهده گرفت
به گزارش فارس، یک گروه مجهول‌الهویه که خود را «جنبش ضدشیعه در سوریه» نامید، روز گذشته با صدور بیانیه‌ای مسئولیت ربایش ۵ مهندس ایرانی در سوریه را بر عهده گرفت.

خبرگزاری فرانسه با بیان این خبر تصریح کرد که این گروه یک نسخه از بیانیه خود را برای دفتر این خبرگزاری در نیکوزیا فکس کرد.

پنج مهندس ایرانی نوامبر گذشته در شهر حمص به دست عناصر گروهک‌های مسلحی در این کشور ربوده شدند که از ماه مارس گذشته در شهرهای سوریه فعال شده‌اند و اقدام به ارعاب و ناآرامی در شهرهای سوریه می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه نیز این گروه را ناشناخته توصیف کرد و به نقل بیانیه این گروه نوشت: ما ماموریت کشف و زدن همه گونه شکل از اشکال حمایت و کمک ایران و حزب‌الله به نظام [سوریه] را بر عهده گرفتیم.

در حالی که دیپلمات‌های غربی فاش کردند که کشورهای آمریکا، قطر ، ترکیه با حمایت عربستان در حال حمایت تسلیحاتی و مالی از گروهک‌های مسلح در سوریه برای براندازی نظام این کشور هستند، این گروه ناشناس در بیانیه خود ایران و حزب الله را به سرکوب مردم این کشور متهم کرد و مدعی شد: آغاز کار ما با بازداشت پنج ایرانی به عنوان هشداری اولیه به ایران و حزب الله بود تا به آنان درباره عاقبت کمک‌هایشان به نظام سوریه در سرکوب انقلاب سوریه هشدار داده شود.

پیش از این، قدری جمیل رئیس کمیته ملی وحدت سوسیالیست های سوریه ربایش مهندسان ایرانی در سوریه را بخشی از پروژه آمریکایی–عربی و استعماری علیه سوریه دانست و گفت که در پشت پرده این سناریو آمریکا، اسرائیل و ترکیه قرار دارند.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول