اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس کمیته ملی وحدت سوسیالیست های سوریه:

ربودن مهندسان ایرانی یک پروژه آمریکایی - عربی است

خبرگزاری فارس: قدری جمیل ربایش مهندسان ایرانی در سوریه را بخشی از پروژه آمریکایی –عربی و استعماری علیه سوریه دانست و گفت که در پشت پرده این سناریو آمریکا، اسرائیل و ترکیه قرار دارند.

ربودن مهندسان ایرانی یک پروژه آمریکایی - عربی است
"قدری جمیل" رئیس کمیته ملی وحدت سوسیالیست های سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه درباره ربایش مهندسان ایرانی در استان حمص افزود: این امر جزئی از پروژه آمریکایی –عربی و استعماری علیه سوریه و نیز دخالت های خارجی مستقیم در امور سوریه است که به شکست فاحشی منجر شد.

وی که هیئت معارضان سوریه به مشکو را رهبری می کرد، گفت: به دلیل تغییراتی که در عرصه بین‌المللی به وجود آمده و نیز وتو (Veto) روسیه و چین و حمایت های کشورهای دوست که در راس آنها ایران قرار دارد، شاهد چنین رخدادی بودیم.

قدری جمیل تأکید کرد: این تغییرات آمریکا را مجبور کرده تا در مرحله اول از نقشه های خود عقب نشینی کند و به عقب بازگردد. آمریکا اکنون می‌کوشد تا کشمکش‌ها و درگیری های سوریه را به بالاترین سطح برساند و این امر باعث بوجود آمدن انفجار های روز جمعه و ربودن مهندسین ایرانی در این مرحله شد.

رئیس کمیته ملی وحدت سوسیالیست های سوریه افزود: ما معتقدیم که آمریکا می‌خواهد کشمکش‌ها و نگرانی‌ها در بالاترین سطح خود باشد تا همان نقشه‌های قبلی را به اجرا بگذارد. درست است که در این زمینه دست به کارهای تروریستی می‌زنند تا بوسیله آن به اهداف خود برسند ولی شک نکنید که آمریکا در حال حاضر در حالتی از عقب نشینی، افول و سردگرمی به سر می برد.

وی تصریح کرد: برای همکاری در این امر باید سطح یکپارپگی ملی داخل کشور را ارتقا بخشید تا از وحدت ملی خود دفاع کنیم. تحقق این امر فقط از طریق تشکیل حکومت وحدت ملی امکانپذیر خواهد بود. حکومتی که گسترده باشد و نیز صلاحیتی در اختیار داشته باشد که بتواند در این بازی نقشی داشته باشد و باعث کاهش فشارها و کشمکش‌ها شود.

این رهبر معارض سوری در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که دست به برنامه ریزی و ربایش مهندسان ایرانی زده‌اند همان افرادی هستند که می‌خواهند روابط بین دو کشور را متشنج بکنند. در پشت پرده آن آمریکا، اسرائیل و ترکیه قرار دارند.

وی در پایان نیز تأکید کرد: مقامات سوریه تلاش‌های بسیاری را در جهت آزادی مهندسان ایرانی انجام می دهند ولی این تلاش ها نیاز به یک پوشش رسانه ای و مردمی که در یک مسیر حرکت کنند دارد.

صبح روز سه‌شنبه 29 آذر ماه سال جاری 5 نفر از پرسنل ایرانی شاغل در پروژه نیروگاه جندر در استان حمص در سوریه به نام‌های "سجاد امیریان" مهندس برق و سرپرست گروه تست تجهیزات برقی، "احمد سهرابی کرت‌آباد" تکنسین برق و سرپرست کارگاه، "حسن حسنی نصاب" تجهیزات برقی ، "مجید قنبری" متصدی تست تجهیزات برقی و "کیومرث قبادی نصاب" تجهیزات برقی در مسیر محل اقامت استیجاری خود به سمت نیروگاه در دست احداث جندر واقع در استان حمص سوریه از سوی افراد ناشناس ربوده و به محل نامعلومی منتقل شده‌اند.

هرچند استاندار حمص در مصاحبه‌ای با فارس از سلامتی و وضعیت مناسب انها خبر داد اما هنوز اطلاع دقیقی از آخرین وضعیت آنها در دست نیست که موجب نگرانی خانواده آنها شده است. 

انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول