اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

عضو دفتر سیاسی هیئت ملی هماهنگی مخالفان سوریه:

ربایش مهندسان ایرانی عملی غیر انسانی است

خبرگزاری فارس: محمود مرعی ربایش مهندسان ایرانی را عملی غیر انسانی دانست و گفت برخی تلاش‌ها جهت آزادی مهندسین صورت گرفته و سرنخ‌هایی نیز به دست آمده، در صورتی که هرگونه اطلاعاتی به دستمان برسد، اعلام می‌کنیم.

ربایش مهندسان ایرانی عملی غیر انسانی است
"محمود مرعی" رئیس سازمان عربی حقوق بشر و عضو دفتر سیاسی هیئت ملی هماهنگی مخالفان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه افزود: ربایش مهندسان ایرانی کاری غیر انسانی بوده و کسانی که این عمل را انجام می دهند به احتمال زیاد ممکن است در خدمت گروه های منطقه ای و یا بین المللی باشند و این امر کاری سازماندهی شده است.

وی هدف از ربودن مهندسان ایرانی را ضربه زدن به رابطه ایران و سوریه و تاثیر منفی گذاشتن بر محور مقاومت دانست و گفت: ایجاد فتنه های قومیتی و مذهبی (سنی و شیعه) از دیگر انگیزه های چنین اقداماتی است، این امر ممکن است آغازی برای ایجاد درگیری های طایفه ای (قومیتی) در سوریه باشد.

مرعی در ادامه تأکید کرد: برای بوجود آوردن فتنه های قومیتی فرقی ندارد بین اینکه شخصی در زمینه اقتصاد فعالیت می کند و یا در سیاست نقش دارد، برای اینگونه افراد تنها بوجود آوردن فتنه های طائفه ای در سوریه مهم است.

عضو دفتر سیاسی هیئت ملی هماهنگی مخالفان گفت: معتقد هستم که برخی از سازمان های اطلاعاتی و بین المللی در پشت پرده بوجود آوردن فتنه های قومیتی و ربودن مهندسین ایرانی هستند و نقش آفرینی می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه چگونه می توان با این وضعیت مقابله کرد، گفت: ارتقاء یکپارچگی ملی و افزایش روابط بین مردم ایران و سوریه و نیز تقویت خط مقاومت در منطقه بهترین روش برخورد با چنین مسائلی است.

رئیس سازمان عربی حقوق بشر در سوریه همچنین درباره اینکه این سازمان تاکنون برای آزادی مهندسان چه اقداماتی انجام داده، افزود: برخی تلاش‌ها جهت آزادی مهندسین صورت گرفته و سرنخ هایی نیز به دست آمده و در صورتی که هرگونه اطلاعاتی به دستمان برسد، آنها را تقدیم خواهیم کرد.

صبح روز سه‌شنبه 29 آذر ماه سال جاری 5 نفر از پرسنل ایرانی شاغل در پروژه نیروگاه جندر در استان حمص در سوریه به نام‌های "سجاد امیریان" مهندس برق و سرپرست گروه تست تجهیزات برقی، "احمد سهرابی کرت‌آباد" تکنسین برق و سرپرست کارگاه، "حسن حسنی نصاب" تجهیزات برقی ، "مجید قنبری" متصدی تست تجهیزات برقی و "کیومرث قبادی نصاب" تجهیزات برقی در مسیر محل اقامت استیجاری خود به سمت نیروگاه در دست احداث جندر واقع در استان حمص سوریه از سوی افراد ناشناس ربوده و به محل نامعلومی منتقل شده‌اند.

هرچند استاندار حمص در مصاحبه‌ای با فارس از سلامتی و وضعیت مناسب انها خبر داد اما هنوز اطلاع دقیقی از آخرین وضعیت آنها در دست نیست که موجب نگرانی خانواده آنها شده است.

انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول