اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نماینده پارلمان سوریه در گفتگو با فارس:

مسئولان حمص با تمام توان برای آزادی مهندسان ایرانی اقدام کنند

خبرگزاری فارس: محمد حبش با محکوم کردن ربایش مهندسان ایرانی گفت: از مسئولان حمص می‌خواهیم با تمام توان برای آزادی مهندسان ایرانی اقدام کنند زیرا آنها برای کمک و پیشرفت سوریه به کشور ما آمده اند.

مسئولان حمص با تمام توان برای آزادی مهندسان ایرانی اقدام کنند
"محمد حبش" نماینده پارلمان سوریه و رهبر معارضان موسوم به "جریان سوم" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمش، درباره ربودن مهندسان ایرانی نیروگاه برقی جندر در استان حمص، اظهارداشت: آدم ربایی به هر روشی یک جرم حقیرانه به حساب می‌آید که با هیچ پوشش سیاسی نمی‌توان آن را توجیه کرد و می‌بایست با تمامی زبان‌ها و توسط تمامی مقامات محکوم شود.

ربودن مهندسان ایرانی با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته است

وی افزود: طبعاً گروه یا افرادی که این 5 مهندس ایرانی را ربودند، این امر نشان می دهد که کار آنان با برخی انگیزه های سیاسی صورت گرفته که هدف از آن فشار آوردن بر نظام، ترساندن ایرانی ها از همپیمانی با سوریه است. فکر نمی کنم که این امر باعث باعث بوجود آوردن برخی اوهام شود که همپیمانی ایران و سوریه را خدشه دار کند.

نماینده پارلمان سوریه گفت: همپیمانی بین ایران و سوریه بر اساس حمایت از مقاومت اسلامی و رد پروژه های صهیونیستی است و نیز در جهت احقاق مصالح مشترک در سوریه و ایران است.

وی فزود: در حقیقت نوعی هرج و مرج در استان حمص وجود دارد و متاسفانه در آنجا تعداد زیادی از گروه های مسلح وجود دارد که افکار آنها مجرمانه بوده و در جهت رسیدن به اهدافشان از روش های مجرمانه استفاده می کنند. در زمینه دستیابی به پول و نیز در رابطه با چگونگی این عملیات اطلاعات دقیقی ندارم و این یک موضوع امنیتی است.

مهندسان ایرانی برای کمک به پیشرفت به سوریه آمده اند / مسئولان برای آزادی آنان اقدام کنند

رهبر معارضان سوریه موسوم به جریان سوم، تلاش در این زمینه را یک عمل ملی و شرافتمندانه دانست و تصریح کرد: در صورتی که امکان داشته باشد مسئولین استان حمص برای آزادی این مهندسان و دیگر افراد ربوده شده هر کاری خواهند کرد.

وی گفت: از هرگونه همکاری همه جانبه و استفاده از تمامی توان برای آزادی این مهندسان کوتاهی نخواهد شد؛ زیرا این مهندسان برایکرد:  کمک و پیشرفت سوریه به کشور ما آمده اند.

حبش در پایان تأکید کرد: معتقد هستم که این وظیفه دولت و دستگاه های امنیتی است تا امنیت تمام مردم از جمله مهندسان را تامین کنند و ما اصلا توقع پیش آمدن چنین رخدادهایی را نداریم.

صبح روز سه‌شنبه 29 آذر ماه سال جاری 5 نفر از پرسنل ایرانی شاغل در پروژه نیروگاه جندر در استان حمص در سوریه به نام‌های "سجاد امیریان" مهندس برق و سرپرست گروه تست تجهیزات برقی، "احمد سهرابی کرت‌آباد" تکنسین برق و سرپرست کارگاه، "حسن حسنی نصاب" تجهیزات برقی ، "مجید قنبری" متصدی تست تجهیزات برقی و "کیومرث قبادی نصاب" تجهیزات برقی در مسیر محل اقامت استیجاری خود به سمت نیروگاه در دست احداث جندر واقع در استان حمص سوریه از سوی افراد ناشناس ربوده و به محل نامعلومی منتقل شده‌اند.


هرچند استاندار حمص در مصاحبه‌ای با فارس از سلامتی و وضعیت مناسب انها خبر داد اما هنوز اطلاع دقیقی از آخرین وضعیت آنها در دست نیست که موجب نگرانی خانواده آنها شده است.

انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول