اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس حزب سوسیالیست دموکرات عربی سوریه در گفتگو با فارس:

ربایش مهندسان ایرانی در سوریه محکوم است / قول می‌دهیم برای آزادی مهندسان ایرانی تلاش کنیم

خبرگزاری فارس: حسن عبدالعظیم گفت که "هیئت هماهنگی ملی سوریه برای نیروی‌های تغییر دموکراتیک"عمل ربایش مهندسان ایرانی را محکوم می‌کند و ما تمام تلاش خود را برای آزادی آنها به کار می‌گیریم.

ربایش مهندسان ایرانی در سوریه محکوم است / قول می‌دهیم برای آزادی مهندسان ایرانی تلاش کنیم
"حسن عبدالعظیم" رئیس حزب سوسیالیست دموکرات عربی و دبیر هیئت هماهنگی ملی سوریه برای نیروهای تغییر دموکراتیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، درباره ربایش مهندسان ایرانی نیروگاه جندر در حمص افزود: من مخالف هرگونه عمل مجرمانه و یا آدم ربایی هستم، چه از طرف گروه‌ها و یا افرادی از مردم، به همین دلیل من مخالف خشونت هستم.

وی هدف از این آدم ربایی را وارد کردن فشار بر ایران عنوان کرد و گفت: ایران کشوری قومیتی و اقلیمی است که ممکن است ما انتقادهایی نسبت به آن در زمینه سیاست‌های خارجی داشته باشیم ولی ایران در حال حاضر در حال فشار آوردن به حکومت سوریه است تا پروتکل اجلاس سران عرب را با سرعت هرچه بیشتر اجرا کند. 

این معارض سوری افزود: هر عملی برای تحریک ایران مورد قبول نیست بلکه عکس این موضوع مورد نیاز است یعنی تشویق ایران در جهت فشار وارد کردن بر حکومت سوریه برای توقف خشونت در این کشور.

عبدالعظیم گفت: ما در هیئت هماهنگی ملی سوریه برای نیروهای تغییر دموکراتیک عمل ربایش مهندسان ایرانی را محکوم می‌کنیم به دلیل آنکه ایران یک کشور همسایه در منطقه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در رابطه با گروه‌هایی که در جهت ربایش مهندسان برنامه ریزی کرده‌اند نیز قول می دهیم که تمام تلاش ها برای آزادی این مهندسان به کار گرفته شود.

صبح روز سه‌شنبه 29 آذر ماه سال جاری 5 نفر از پرسنل ایرانی شاغل در پروژه نیروگاه جندر در استان حمص در سوریه به نام‌های "سجاد امیریان" مهندس برق و سرپرست گروه تست تجهیزات برقی، "احمد سهرابی کرت‌آباد" تکنسین برق و سرپرست کارگاه، "حسن حسنی نصاب" تجهیزات برقی ، "مجید قنبری" متصدی تست تجهیزات برقی و "کیومرث قبادی نصاب" تجهیزات برقی در مسیر محل اقامت استیجاری خود به سمت نیروگاه در دست احداث جندر واقع در استان حمص سوریه از سوی افراد ناشناس ربوده و به محل نامعلومی منتقل شده‌اند.

هرچند استاندار حمص در مصاحبه‌ای با فارس از سلامتی و وضعیت مناسب انها خبر داد اما هنوز اطلاع دقیقی از آخرین وضعیت آنها در دست نیست که موجب نگرانی خانواده آنها شده است.

انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول