اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راه و ترابری کردستان خبر داد

کسب رتبه چهارم کردستان در زمینه کاهش تلفات رانندگی

خبرگزاری فارس: معاون راهداری اداره‌کل راه و ترابری کردستان از کاهش 5/24 درصدی تلفات حوادث جاده‌ای در این استان خبر داد و گفت: کردستان در این زمینه رتبه چهارم کشوری را کسب کرده است.

کسب رتبه چهارم کردستان در زمینه کاهش تلفات رانندگی
محمد‌راشد مدرس‌گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از سنندج، اظهار داشت: با وجود پایین بودن شاخص برخورداری استان از بزرگراه، وجود عملیات متعدد اجرایی احداث راه و بزرگراه، ترافیک سنگین و عملکرد ترانزیتی در بعضی از محورها، این اداره کل یکسری اقدامات زودبازده و کم هزینه ابتکاری غیر از روش‌های معمول و مستمر را برای افزایش ایمنی در دستور کار خود قرار داده است.
وی خاطر نشان کرد: استفاده هم‌زمان از چشم‌گربه‌ای و چشم‌ببری، اجرای شیار لرزاننده، استفاده از نقوش خط برای کم عرض کردن معبر در مقاطعی که امکان سرعت و سبقت غیرمجاز وجود دارد و استفاده از تابلوهایی با زمینه فسفری از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.
به گفته معاون راهداری راه و ترابری کردستان، نصب چراغ‌های گردان پلیس در نقاط پرحادثه، استفاده از نقوش کاهش سرعت با زمینه قرمز، اجرای خطوط لرزاننده و نصب پل‌های عابر پیاده در مناطق مسکونی از دیگر اقداماتی است که امسال در محورهای استان اجرا شده و تأثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش تصادفات داشته است.
وی در پایان با اشاره به کاهش 94 نفری کشته‌های جاده‌ای تا پایان آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: همکاری و همدلی ارگان‌های مرتبط در امر ایمنی جاده‌ای به ویژه پلیس راه استان از مهم‌ترین عوامل کاهش نرخ تصادفات و کشته‌های ناشی از تصادفات جاده ای در این استان است.
انتهای پیام/صا30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول