اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون بسیج هنرمندان آمل:

گره‌های کور جامعه در قالب هنر برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول کانون بسیج هنرمندان آمل گفت: بسیاری از مشکلات جامعه می‌تواند در قالب هنر به نمایش درآمده و گره‌های کور آن برطرف شود.

گره‌های کور جامعه در قالب هنر برطرف می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، سیدعلی دریاباری شب گذشته در نشست صمیمانه شاعران شهرهای مرکزی مازندران که برای نقد و بررسی مجموعه شعر "سکوت به سوگ نشسته" تالیف مسعود بنی شیخ‌الاسلامی شاعر سپیدسرای مازندرانی در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد آمل گردهم آمدند، بیان داشت: هنرمندان وظیفه خطیری برعهده دارند و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و مذهبی بر گردن آنها نهاده شد.
وی افزود: بسیاری از مشکلات جامعه می‌تواند در قالب هنر به نمایش درآمده و گره‌های کور آن برطرف شود.
دریاباری با اعلام اینکه امروز در راستای جنگ نرم هنرمند متعهد می‌تواند نیرویی بسیار کارساز و کارآمد باشد، بیان داشت: امروزه شیوه جنگ دشمن استکباری تغییر کرده است و از جنگ سخت سال‌های نه چندان دور به جنگ نرم تبدیل شده است.
وی با تاکید اینکه در جنگ نرم فرهنگ، هنر و اعتقادات مردم کشورمان نشانه گرفته شد، ابراز داشت: در فضای فرهنگی و بسیجی هنرمند متعهد پاسدار دو اصل است که به فرهنگ ولایت فقیه و فرهنگ پایداری تعبیر می‌شود.
مسعود بنی شیخ‌الاسلامی که نویسنده و گردآوردنده مجموعه شعر "سکوت به سوگ نشسته" بوده نیز در این مراسم با اشاره به تالیف خود تصریح کرد: این مجموعه شعری که به تازگی به چاپ رسیده سومین اثر شعری‌ام بعد از کتاب‌های غروبی غمگین و لام و لمپا است.
وی افزود: این کتاب در قالب شعر کوتاه بوده و در آن 110 شعر کوتاه گنجانده شده است.
شیخ‌الاسلامی با اعلام اینکه نکند غرب در سبک‌های نوین شعری به الگوی شاعران ایرانی تبدیل شود، تصریح کرد: ما قبل از غربی‌ها و شرقی‌ها در شعر کوتاه کار کردیم و طرح را به جامعه ارایه دادیم ولی بر روی آنها کمتر کار شده است.
وی در توصیه‌ای به شاعران نسل جوان تاکید کرد: ما باید بیشتر از داشته‌های خود استفاده کنیم و از فرهنگ و داشته‌های بومی و ملی خود در شعر بهره ببریم.
به گزارش فارس، در ادامه این نشست توسط شاعران برتر مازندران کتاب مجموعه شعر "سکوت به سوگ نشسته" از زوایای مختلف قالب شعری، مفهوم، ظاهر، درون مایه و محتوا، چگونگی استفاده از کلمات و آرایه‌های ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول