اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

استکبار نگران نقش تاثیرگذار ایران در خاورمیانه است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: استکبار نگران نقش ارزنده و تاثیرگذار جمهوری اسلامی در خاورمیانه است.

استکبار نگران نقش تاثیرگذار ایران در خاورمیانه است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده سه‌شنبه شب در جلسه شورای اداری استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، با قدردانی از حضور باشکوه مردم مرزدار و غیور کردستان در راهپیمایی 9 دی، اظهارداشت: مردم استان یک بار دیگر پشتیبانی خود را از نظام و آرمان‌های انقلاب نشان دادند.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حضور خروشان مردم در 9 دی 88 تجلی روح حاکم بر دل‌های مردم بود، تصریح کرد: فتنه سال 88 با هوشیاری و درایت مقام معظم رهبری ،مسئولان و پشتیبانی مردم از ارزش‌های اسلامی، ائمه جماعت و حفظ و احیای عاشورا خنثی شد.
وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مقتدر است، ادامه داد: اقتدار کشور ما در سایه حمایت و پشتیبانی مردم از بدو پیروزی انقلاب شکل گرفته و تا به امروز ادامه داشته و با همت و پشتیبانی مردم استمرار نیز خواهد داشت.

* کاهش 50 درصدی داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس نهم در کردستان

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان در ادامه عنوان کرد: انتخابات دارای چهار مرحله شامل ثبت نام، بررسی تعیین صلاحیت، تبلیغات و روز اخذ رأی است که اکنون مرحله اول آن به اتمام رسیده است.
حسن‌زاده خاطر نشان کرد: وزارت کشور و هیئت نظارت به تنهایی قادر به برگزاری انتخابات نیستند چراکه این امر یک بحث ملی بوده و نیازمند مشارکت همه مردم است.
وی تصمیم گیرنده نهایی انتخابات را مردم خواند و اضافه کرد: خوشبختانه در انتخابات گذشته میانگین حضور مردم استان از کشور چندان کمتر نبوده است.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سومین دوره میان‌دوره خبرگان رهبری در کردستان، گفت: هشت نفر برای مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند و 97 نفر نیز متقاضی و داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند که از این تعداد دو نفر استعفا کردند.
حسن‌زاده در ادامه یادآور شد: از 95 متقاضی نامزد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی چهار نفر را بانوان تشکیل داده‌اند.
وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان شرکت‌ در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به انتخابات دور قبل 50 درصد کاهش داشته است، افزود: به دلیل بحث اصلاحیه و قانون انتخابات امسال مبنی بر داشتن مدرک کارشناسی ارشد شاهد کاهش تعداد شرکت‌کنندگان بودیم.
وی  بیشترین نامزدهای انتخابات را در سنندج، کامیاران و دیواندره با 39 نفر و کمترین نفر را در مریوان و سروآباد با 10 نفر ذکر کرد.
 
* استراتژی  استکبار نفوذ دائمی در خاورمیانه است

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به تحولات و رخدادهای یک سال گذشته در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: می‌توان ادعا کرد که خاورمیانه حساس‌ترین منطقه در دنیا است.
حسن‌زاده با بیان اینکه کشورهای اسلامی تامین کننده منابع اقتصاد آمریکا هستند، افزود: به دلیل اینکه انرژی دنیا از خاورمیانه می‌گذرد استکبار همواره به دنبال نفوذ دائمی در این منطقه است.
وی به جنبش‌ها و تحولات اخیر خاورمیانه اشاره و تصریح کرد: هیچ تحلیل‌گری نمی‌تواند ادعای پیش‌بینی تغییر حکومت‌ها در خاورمیانه و شکل‌گیری جنبش‌های اسلامی در این منطقه را کند.
این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد: عدم پیش‌بینی تحولات اخیر در خاورمیانه توسط تحلیل‌گران حمایت همه‌جانبه امریکا از حاکمان کشورهای این منطقه بود.
به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان آمریکا همواره به دنبال ایجاد خاورمیانه بزرگ با اهدافی مشخص و تعیین شده بود که هیچ توفیقی در سیاست‌های مختلفی که در کشورهای خاورمیانه پیاده می کرد، بدست نیاورد.
حسن‌زاده ادامه داد: مردم کشورهای تونس، مصر و یمن از نوکری حاکمان خودشان و از اختلاف طبقاتی موجود در کشورشان خسته شده‌ بودند و و این موجب آغاز جنبشی عظیم در این کشورها شد.

* امنیت در سایه داشتن تجهیزات جنگی محقق نخواهد شد

وی با اشاره به قرارداد 30 میلیارد دلاری عربستان سعودی با آمریکا عنوان کرد: عربستان سعودی که اکنون وضعیت مناسبی به لحاظ اجتماعی و سیاسی ندارد در حال بستن قراردادی با آمریکا است.
وی در ادامه افزود: پیش‌نویس این قرارداد 30 میلیارد دلاری با آمریکا انجام شده و در قبال آن قصد خریداری 84 جنگنده اف 15 را دارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: در عصر کنونی دیگر ثبات و پایداری حکومت‌ها به وسیله سلاح تامین نخواهد شد.
حسن‌زاده امنیت ایران اسلامی را در سایه حضور مردم عنوان کرد و اظهار داشت: گرچه داشتن تجهیزات جنگی از ضروریات است ولی امروز ما امنیت را در سایه داشتن هواپیمایی اف 15، موشک و غیره نمی‌بینیم.
وی ادامه داد: اگر مردم پشتیبان حاکمیت دولت خود باشند هیچ قدرتی توانایی تعرض به خاک آنها و دسترسی به منافع ملی آن کشور را نخواهد داشت.

* بصیرت و آگاهی مردم تهدیدی جدی برای استکبار است

وی با بیان اینکه افزایش بصیرت مردم مساوی است با تهدید جدی برای استکبار، افزود: هر چقدر آگاهی و اطلاعات مردم بیشتر شود سلطه هیچ‌کسی را نخواهند پذیرفت.
این مقام مسئول ادامه داد: در زمان شاهنشاهی چون نمی‌خواستند مردم از کارها و برنامه‌های شاه و درباریان اطلاع و آگاهی داشته باشند تحصیل و کسب علم فقط برای قشر خاصی امکان‌پذیر بود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی استان کردستان تنها 29 درصد باسواد داشته و در سال 85 به 78 درصد و امروز نیز این میزان به 90 درصد رسیده است.
حسن‌زاده عنوان کرد: انقلاب اسلامی از بدو تشکیل تاکنون همواره به دنبال فراهم کردن امکانات برای تمامی اقشار جامعه و باسواد کردن همه مردم و ارتقا و پیشرفت همه جانبه تمامی استان‌های کشور بوده است.

* استکبار نگران نقش ارزنده و تاثیرگذار جمهوری اسلامی در خاورمیانه است

وی با بیان اینکه آمریکا طی چند سال گذشته پروژه‌ای را با عنوان ایران هراسی در همه کشورها شروع کرده، گفت: آمریکا همواره با بیان اینکه ایران قدرتمند شده و انرژی اتمی را بدست ‌آورده درصدد ترساندن سایر کشورها از ایران است.
وی عنوان کرد: آمریکا نگران هسته ای شدن کشور ما نیست بلکه او از نقش ارزنده و تاثیرگذار جمهوری اسلامی در خاورمیانه هراس دارد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ایران اسلامی این نقش تاثیرگذار خود را در خاورمیانه به ‌راحتی به‌ دست نیاورده بلکه با توفیقات و تلاش‌هایی که در مقابل دشمنان و استکبار جهانی داشته، کسب کرده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان افزود: ما به دنبال حفظ آرامش در منطقه هستیم و به خاک، مال، ارتش و نیروهای مسلح هیچ کشوری نیازی نداریم. 
حسن‌زاده به تهدیدات نظامی آمریکا علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: آمریکا هنوز از راه تهدید و قلدری قصد ضربه زدن به کشورهایی که زیر بار سلطه آنها نمی‌روند، را دارد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بزرگترین تهدید برای استکبار در دنیا شده است، تصریح کرد: توانایی و توفیقات کشور ما نسبت به گذشته بسیار ارتقا یافته و هم اکنون آماده هرگونه برخورد با تهدیدات استکبار جهانی و در راس آن آمریکا است.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول