اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم خبر داد

حمایت جدی دستگاه قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم گفت: دستگاه قضایی در راستای فراهم کردن زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر از آمران به معروف حمایت جدی می‌کند.

حمایت جدی دستگاه قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم، حسین صیدی در نشست آمران به معروف گروه جهادی فرهنگی بشیر با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه ویژه‌ای در اسلام برخوردار است، اظهار داشت: با توجه به روایات متعدد که بقای دین را منوط به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانسته است ورود روحانیون که مبلغ دین هستند در احیای این فریضه بسیار مهم است.
وی تاکید کرد: از آنجا که روحانیون و طلاب با شرایط امر به معروف و نهی از منکر آشنا هستند بهتر می‌توانند در احیای این فریضه الهی موثر باشند و دیگران را به انجام این فریضه دعوت کنند.
معاون سازمان‌های اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم تصریح کرد: دستگاه قضایی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را طبق اصل هشتم قانون اساسی از مهم‌ترین وظایف خود می‌داند و در هر جایی که منکرات مشاهده شود به طور قاطع برخورد خواهد کرد.
صیدی با بیان اینکه بسیاری از مسائل نهی از منکر توسط حکومت انجام می‌شود، اظهار داشت: مردم ما باید در هر زمینه‌ای که منکرات وجود دارد حساس باشند و آنها را به مراجع ذی‌صلاح گزارش دهند و سازمان‌های قضایی موظف به پیگیری این گزارش‌ها هستند.
وی تاکید کرد: دستگاه قضایی با جرایمی مانند ترویج فرهنگ غرب و بی‌بند و باری، بدپوششی، تولید و عرضه محصولات ضد فرهنگی، آلودگی صوتی و... که از مصادیق منکرات هستند به شدت برخورد می‌کند.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: مردم قم همیشه در صحنه حاضر هستند و با تذکر لسانی می‌توانند بخش قابل توجهی از منکرات را کاهش دهند و در صورتی که فردی نسبت به انجام رفتارهای خلاف شئون اسلامی اصرار می‌ورزد دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با او برخورد قانونی می‌کند.
صیدی با اشاره به ضرورت وجود دستگاه یا سازمانی با عنوان امر به معروف و نهی از منکر، بر لزوم تسریع در تشکیل این سازمان و تصویب قوانین مورد نیاز آن تاکید کرد.
وی فعالیت گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر بشیر را در زدودن آثار گناه از جامعه تحسین‌ برانگیز دانست و اظهار داشت: با انجام امر به معروف و نهی از منکر به شیوه تذکر لسانی توسط گروه جهادی بشیر شاهد کاهش چشمگیر آثار فساد و منکرات در سطح شهر قم هستیم.
انتهای پیام/ش30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول