به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش اردبیل، منوچهر فضلیخانی در جمع گروههای آموزشی و سرگروههای درسی استان اردبیل اظهار داشت: رویکرد ارتقای کیفیت رویکردی بینالمللی بوده و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز هر حرکت و طرحی بیشتر با محوریت ارتقای کیفیت تدوین شده است.
وی با بیان اینکه دهه بعدی را دهه آموزش فراگیر نام نهادهاند، خاطرنشان کرد: برای آموزش باید همه در کنار هم برای افزایش و ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند.
فضلیخانی ابراز داشت: متاسفانه در نظام آموزشی فعلی ما دانشآموزان با اینکه از آموزشهای کمی بهرهمند بوده و به طور ذهنی به این آموزشها مسلط میشوند ولی از پیاده کردن این آموزشها در عمل باز میمانند.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه و راهنمایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اکثر خلاقیتها با حساسیتها آغاز میشود و ارتقای کیفیت باید فرآیندی علمی را برای رسیدن به حقیقت طی کرده و دانشآموزان به توان بکارگیری فرمولها در زندگی مسلط و آشنا شوند.
فضلیخانی با بیان اینکه معلمان نقش محوری و کلیدی را در کلاس و به تبع در ارتقای کیفیت آموزشی دارند، افزود: معلمان باید استعدادهای دانشآموزان را شناسایی و به قدر وسع و توان وی از دانشآموز تکلیف درسی بخواهند.
این مسئول ادامه داد: باید تلاش کنیم تکالیفی که از دانشآموزان خواسته میشود به صورت عملی و با انجام مشاهدات باشد تا دانشآموز به صورت محتوایی و کیفی با مسائل ذهنی آشنا شود.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه و راهنمایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رکن اصلی اجرای این سند را معلم دانست و اظهار داشت: معلمان آموزشهای مختلفی برای اجرای برنامههای پیشبینی شده در سند تحول بنیادین طی کردهاند و علم را با دین و اخلاق در کلاس آموزش خواهند داد.
در ادامه این جلسه معلمان و سرگروههای درسی استان به بیان برخی سئوالات پیرامون سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش پرداختند.
انتهای پیام/صا30/چ3000
اخبار مرتبط
-
راهاندازی دانشگاه فرهنگیان سبب منزلت اجتماعی معلمان میشود
-
بزرگترین سرمایههای کشور نزد معلمان به امانت است
-
به تعداد هر معلم کتاب راهنمای معلم چاپ میشود
-
معلم محور تحول بنیادین است
-
حضور 747 معلم کردستانی در چهاردهمین برنامه معلم پژوهنده
-
دانشآموزان از معلمان پیشی گرفتهاند
-
معلم و پلیس به دنبال پیشگیری اجتماعی هستند
-
تحول بنیادین نیازمند عزم ملی است / به معلمان نگاه کارمندی نمیشود
-
معلمان باید دانش آموزان پرسشگر تربیت کنند
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.