اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل روستایی استانداری خراسان رضوی:

روستای بابارمضان کلات موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان رضوی گفت: روستای بابارمضان کلات موفق به دریافت گواهینامه ارگانیک بین‌المللی شد.

روستای بابارمضان کلات موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، اسماعیل نورمحمدی با بیان اینکه اظهار داشت: این روستا از بخش مرکزی شهرستان کلات به عنوان نخستین دهکده ارگانیک کشور موفق به گواهی بین‌المللی از شرکت BCS آلمان نخستین شرکت بازرسی محصولات ارگانیک در اروپا دارای دفتر نمایندگی در بیش از 80 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان رضوی افزود: بر اساس گواهینامه صادره برای روستای بابارمضان سه محصول برنج، گردو و سیب درختی آن می‌تواند با کد ارگانیک به سایر کشورها به ویژه اتحادیه اروپا صادر شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تمام مراحل صدور این گواهینامه با حضور مسئولان شهرستان در جلسات متعدد و بازرسی میدانی از روستا با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.
نورمحمدی تصریح کرد: مدیریت تمام امور مربوط به ارگانیک شدن این روستا، اعم از حضور در نمایشگاه، ارتباط با شرکت BCS  آلمان، فضاسازی و سرمایه‌گذاری لازم در روستا به منظور ایجاد شرایط بازدید برای مسئولان داخلی و خارجی به اتحادیه تعاونی‌های دهیاری‌های استان واگذار شده است.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه محصولات ارگانیک کشور در تهران، اظهار داشت: در این نمایشگاه که از پنجم تا دوازدهم دی‌ماه امسال برگزار شد، یک غرفه به روستای بابارمضان و محصولات آن اختصاص داده شده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول