اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای تبیین اهداف دشمن صورت گرفت

برگزاری کرسی آزاداندیشی تهاجم فرهنگی در دانشگاه آزاد یاسوج

خبرگزاری فارس: به همت دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج کرسی آزاداندیشی با محوریت تهاجم فرهنگی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

برگزاری کرسی آزاداندیشی تهاجم فرهنگی در دانشگاه آزاد یاسوج
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج شامگاه شنبه در ادامه سلسله جلسات کرسی‌های آزاد اندیشی که به عنوان یکی از محوری‌ترین رسالت دانشگاه‌ها در بحث تنویر افکار دانشجویان است، کرسی آزاد اندیشی با محوریت فرهنگ و تهاجم فرهنگی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد.
در این جلسه رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در رابطه با موضوع فرهنگ و فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف بیان داشت: فرهنگ در درازمدت شکل می‌گیرد و تغییر می‌کند و پایدارترین رکن جامعه است.
حجت‌الاسلام محمد غفاری تصریح کرد: فرهنگ موضوع ساده‌ای نیست و دارای عناصر مختلفی است که از مهم‌ترین آن می‌توان به ادب، تربیت، علم و دانش و آداب و رسوم اشاره کرد.
غفاری بیان داشت: در آیات و روایات کلمه‌ای به اسم فرهنگ نداریم، ولی این به آن معنا نیست که در اسلام به امر فرهنگ تأکید نشده باشد.
رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد واحد یاسوج یادآور شد: تهاجم سیاسی به دوگانگی اختلاف فرهنگی کشیده شده که در برخی شرایط و موارد نقشی مهم در زندگی انسان‌ها بازی می‌کند.
وی ادامه داد: حیات بشری با فرهنگ توأم بوده و ملتی که فرهنگ مخصوص به خود نداشته باشد مرده محسوب می‌شود.
غفاری خاطرنشان کرد: علاوه بر این یک فرهنگ بالنده برای تکامل خود باید توانایی تبادل با سایر فرهنگ‌ها و جذب مثبت آن را داشته باشد، از این رو تمام فرهنگ‌ها باید در تعامل با یکدیگر باشند تا بتوانند در مجموع بشر را به پیشرفت مطلوب برسانند.
در پایان دانشجویان و حاضرین در جلسه به پرسش و پاسخ در مضمون بحث کرسی آزاداندیشی پرداختند، این جلسه با نقد مضامین جدید فرهنگ و فرهنگ‌سازی مدرن همراه بود که در پایان دانشجویان ضمن استقبال از برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی، خواستار تداوم تشکیل چنین جلساتی شدند.
انهتای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول