اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان در بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) رشت:

گیلان قطب گردشگری سلامت شمال کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان با بازدید از روند پیشرفت فیزیکی بیمارستان حضرت قائم (عج) رشت گفت: گیلان قطب گردشگری سلامت شمال کشور می‌شود.

گیلان قطب گردشگری سلامت شمال کشور می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی پیش از ظهر امروز در بازدید از پروژه در حال اتمام بیمارستان 120 تختخوابی قائم (عج) این شهر اظهار داشت: گیلان با داشتن بیشترین پزشک و نیز جاذبه‌های گردشگری و نزدیکی به پایتخت و همجواری با چند استان کشور و همچنین قرار گرفتن این استان در مسیر کریدور شمال-جنوب و کشورهای حاشیه دریای خزر می‌تواند قطب گردشگری سلامت شود.
وی توسعه زیرساخت‌های درمانی در استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: متولیان بخش بهداشت و درمان استان در چند سال اخیر با افزایش شبکه‌های درمانی گام‌های خوبی برای ارتقای سلامت استان برداشته‌اند که این اقدام‌های ارزشمند موجب می‌شود خدمات بهداشتی و درمانی استان به کشور نیز عرضه شود.
مقام ارشد گیلان، با بیان اینکه بیمارستان قائم (عج) نمونه‌ای از توانمندی‌ و قابلیت درمانی استان در آینده نزدیک است، اذعان داشت: بیمارستانی که با دهها قابلیت و توانمندی در کمتر از سه سال رو به اتمام است نشان از تجارب و پشتکار بخش خصوصی کارآمد و مجموعه دست‌اندرکاران بهداشت و درمان دارد.
وی ادامه داد: با جذب بقیه نقدینگی از متمم تسهیلات بانک ملی که مصوب کارگروه استان است و نیز افزایش تخت بیمارستانی از 120 به 200 تخت، هر چه سریع‌تر پیگیری می‌شود که این بیمارستان در فصل نخست سال 91 خدمات خود را به هموطنان عرضه کند.
مدیر عامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: با راه‌اندازی بیمارستان مذکور بخشی از نیازهای درمانی استانی و کشور برطرف می‌شود.
علیرضا کریم‌زادحق افزود: عملیات اجرایی این بیمارستان از دهه فجر سال 87 در زمینی به مساحت 10 هزار متر و زیربنای 17 هزار و 500 متر با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد تومان از طرف سهامداران و 8 میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانک ملی با 120 تخت بیمارستانی و امکانات و تجهیزات مجهز و پیش‌بینی سایت بالگرد آغاز شد.
وی، گیلان را به لحاظ داشتن جمعیت بالای پزشکی و تعداد جمعیت و برخورداری از موقعیت جغرافیایی منحصر‌ به‌ فرد خواند و تصریح کرد: گیلان به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی کشورهای همسایه و جمعیت 300 میلیونی این کشورها می‌تواند قطب گردشگری سلامت باشد.
این مسئول، ابراز داشت: در طراحی این مجموعه از یک شرکت کانادایی که تاکنون دو بار از وضعیت این پروژه بیمارستانی و روند احداث آن که مطابق با استانداردهای گردشگری سلامت است بازدید کرده، بهره گرفته شده است.
وی خاطر نشان کرد: در کنار این بیمارستان یک هتل پنج ستاره برای اقامت گردشگران پیش‌بینی شده تا کسانی که برای درمان از استان‌های دیگر و کشورهای همسایه به گیلان مراجعه می‌کنند بتوانند از دیگر امکانات رفاهی و اقامتی استفاده مطلوب کنند.
به گفته کریم‌زادحق، با راه‌اندازی این بیمارستان برای 700 نفر شغل پایدار ایجاد می‌شود که با ورود هر گردشگر نیز برای 9 نفر شغل فراهم می‌شود و هر گردشگر سلامت، چهار برابر گردشگران هزینه می‌کند.
وی با قدردانی از همراهی و مساعدت ویژه استاندار گیلان، عدم جذب اعتبار از طرف بانک ملی به این بیمارستان را از مشکلات نامید و ابراز داشت: در صورت تخصیص اعتبار در مدت سه ماه این بیمارستان تکمیل می‌شود.
مدیر عامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) رشت یادآور شد: این بیمارستان در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر این اعتبار تخصیص یابد در دهه فجر امسال راه‌اندازی می‌شود.
وی افزایش تخت این بیمارستان از 120 به 200 تخت را جزو خواسته‌های مهم از استاندار گیلان عنوان کرد.
انتهای پیام/خ10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول