اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اراک:

محکم‌ترین پایه درآمدی شهرداری وصول عوارض است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اراک در خصوص تصویب عوارض شهرداری گفت: محکم‌ترین پایه درآمدی شهرداری وصول عوارضات است.

محکم‌ترین پایه درآمدی شهرداری وصول عوارض است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شهرداری اراک، محمد‌حسن احمدی در جلسه شورای شهر اراک که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و شهردار اراک و معاونین برگزار شد گفت: مبحث تصویب عوارض و بهای خدمات شهرداری از جمله مسایلی است که در حقیقت پرداختن صحیح و کارشناسانه به آن تضمین‌کننده و ارایه‌کننده برنامه‌های‌ مالی و درآمدی سال آتی شهرداری خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مبنای تمام سیاست‌گذاری‌ها و درآمدهای پایدار شهرداری در دفترچه عوارض تدوین و سپس ارسال می‌گردد، افزود: مهم‌ترین وظیفه شورای شهر رسیدگی کارشناسانه به بررسی و تصویب عوارضات می‌باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: برای بهبود و بازدهی بهتر در خصوص برنامه‌ریزی مخارج و درآمد شهری چهار روش اصلی وجود دارد که اگر خواستار مدیریت صحیح در مخارج شهری باشیم، می‌بایست این گزینه‌ها را مد نظر قرار داده و به آن عمل کنیم.
وی بهبود نظام بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی که از شاخص‌های اصلی می‌باشد، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت مخارج، به کارگیری طرح‌های ارتقا‌ و بهره‌وری در نظام هزینه مدیریت شهری و استفاده از مشارکت مردمی را به عنوان چهار روش اصلی بیان کرد.
‌احمدی بخش‌های نامبرده را از اصلی‌ترین مباحث در نظام مدیریت هزینه شهری عنوان کرد و گفت: درآمد شهرداری اراک بر سه پایه اصلی استوار است، که این سه پایه شامل: روابط مالی دولت با شهرداری‌ها، عوارض شهرداری‌ها و بهای خدمات شهری است.
وی تصریح کرد: ارسال دفترچه عوارض برای تصویب به شورای اسلامی شهر اراک به استناد بند 16 ماده 18 قانون شوراها صورت می‌گیرد، که دلیل آن ‌هم در آیین‌نامه مالی معاملاتی شهرداری‌ها تکلیف شده که تمام شهرداری‌ها می‌بایست از این موضوع پیروی کرده و صاحب دفترچه‌ای بوده که در آن عوارض محلی و بهای خدمات را مستند کرده و اصل آن توسط شورای اسلامی شهر تصویب شده باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: در حقیقت شهرداری نمی‌تواند هیچ گونه عوارض و بهای خدماتی را از شخص حقیقی یا حقوقی دریافت کند مگر اینکه این موضوع در قالب یک دفترچه تدوین و به استناد ماده 30 آیین‌نامه مالی معاملاتی قانون شهرداری‌ها و بند 16 ماده 18 قانون شوراها به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده باشد.
احمدی افزود: سال گذشته تعدادی از شهروندان حقیقی و حقوقی اعتراضاتی نسبت به عوارضات تصویب شده داشته که امید است در خلال رسیدگی به عوارضات این دوره به نظرات این عزیزان نیز رسیدگی و در صورت امکان تغییرات خواسته شده، اعمال شود.
‌وی از دیگر مباحث مطرح شده را فرم محاسبات عوارض عنوان کرد و بیان داشت: تلاش بر این است که این فرم به گونه‌ای تدوین شود که قابل فهم بوده و این خود باعث شده هر شهروندی با بررسی آن متوجه شود که فرم تدوین شده بر اساس چه تعرفه‌ای محاسبه گردیده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: بسیار خرسندیم که امسال بر خلاف سال‌های گذشته دفترچه عوارض زودتر از زمان مقرر آماده شده و برای تصویب نهایی به شورا ارسال شده است و امید می‌رود که در این جلسه با استفاده از نظرات کارشناسانه همکاران بتوان دفترچه عوارضات را با کمترین نقصی تصویب و برای اقدام به شهرداری ارسال کنیم.
انتهای پیام/ش30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول