اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان:

عوارض شهرداری‎های گلستان از سایر استان‎ها پایین‎تر است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: میزان عوارض شهرداری‎های گلستان از سایر استان‎ها پایین‎تر است و شهرداری‎ها نمی‎توانند با درآمد پایین خودشان را اداره کنند.

عوارض شهرداری‎های گلستان از سایر استان‎ها پایین‎تر است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا دادبود ظهر امروز در جمع شهرداران استان اظهار داشت: درآمد پایین شهرداری‎ها به عدم رونق اقتصاد در استان برمی‎گردد و بر اساس درآمد مردم برای پرداخت عوارض، میزان درآمد شهرداری تامین می‎شود.
وی تصریح کرد: بر همین اساس کمیته‎ای در استانداری گلستان شکل گرفت که روش‎هایی غیر از کسب درآمد از طریق مردم در دستور کار قرار بگیرد.
معاون عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه لایحه عوارض شهرداری نیاز به بازبینی دارد، افزود: بعضی از عوارض بسیار پایین هستند که باید اصلاحاتی در آن صورت پذیرد.
وی یادآور شد: از طریق استانداری میزان هفت میلیارد تومان به شهرداری‎ها از محل اعتبارات عمرانی کمک شده است.
دادبود خاطرنشان کرد: درآمد شهرداری‎های استان چیزی حدود 120 میلیارد تومان است که 60 میلیارد تومان آن مربوط به شهرداری گرگان و مابقی متعلق به سایر شهرداری‎های استان است.
وی الکترونیکی کردن فعالیت‎های شهرداری‎ها را یکی از اولویت‎های این معاونت عنوان کرد و گفت: برای اینکه صدور پروانه‎ها و موضوعات مالی در شهرداری‎ها کنترل شوند نرم‎افزارهای مالی و شهرسازی که یک میلیارد تومان هزینه در برداشته است در اختیار شهرداری‎ها قرار می‎گیرد تا به‎صورت یکپارچه از حالت دستی خارج و الکترونیکی شوند.
معاون عمرانی استاندار گلستان ادامه داد: با اجرای این اقدام به طور دقیق، درآمدهای شهرداری‎ها نظارت می شوند حتی الکترونیکی کردن شهرداری‎ها برای مردم نیز پیامدهای مثبتی دربر‎خواهد داشت چرا که کارهای شهرداری برون‎سپاری می‎شوند و در قالب دفاتر خدماتی تقاضای صدور پروانه انجام می‌گیرد.
دادبود ابراز داشت: با استقرار این مراکز از طریق وب‎سایت نیز این فعالیت‎ها به‎صورت غیرحضوری صورت می‎گیرد که امیدواریم تا پایان سال این برنامه، عملیاتی شود که البته یکی از آنها در دهه‎فجر به بهره‎برداری خواهد رسید.
وی یکی از چالش‎های مهم استان را در حوزه آب عنوان کرد و اظهار داشت: در بخش صنعت، شرب و کشاورزی برنامه‎هایی انجام شده و در این زمینه عملیات آغاز اجرایی سد نرماب و آغاز کانال انتقال آب مازندران به گلستان نیز در حال تکمیل شدن است.
معاون عمرانی استاندار گلستان بیان داشت: توسعه سواحل از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته و در این راستا برای شش پروژه بزرگ در سواحل استان برنامه‎ریزی شده است که کار تکمیل مطالعاتی دو پروژه به اتمام رسیده و در حال مجوزهای نهایی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول