اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خبر داد:

افزایش 65 هزار نفری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از افزایش 65 هزار نفری مددجویان این نهاد نسبت به سال گذشته و ثابت ماندن اعتبارات خبر داد.

افزایش 65 هزار نفری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، تهمینه شکیب ظهر امروز در نشست اعضای مدیرکل و کارشناسان دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: بهزیستی استان آمادگی دارد در صورت تأمین اعتبارات، دو برابر برنامه عملکرد داشته باشد و 20 درصد از مددجویان قابل بازتوانی را به استقلال کامل برساند.
وی بیان داشت: در حالی که 10 درصد جمعیت کشور از بهزیستی خراسان رضوی خدمات می‌گیرند تنها 8 درصد اعتبارات استان به این اداره‌ کل اختصاص یافته و سهم بهزیستی استان از اعتبارات کشور نیز 6 درصد است که با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی و جمعیت هدف، این اعتبارات، مناسبتی با میزان فعالیت‌ها و جمعیت تحت پوشش ندارد.
شکیب با بیان اینکه تنها در بخش کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، در هر روز سه تا چهار نفر به ورودی‌های بهزیستی اضافه می‌شود، افزود : این میزان نسبت به پارسال، دو برابر شده است.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی نیز اظهار داشت: میزان مشارکت‌های بهزیستی در چهار سال گذشته مجموعاً 105 میلیارد تومان بوده است بیان داشت: این سطح مشارکت از تمام استان‌های کشور بیشتر است و مسئولان اجرایی استان و کشور، باید به خاطر این سطح از مشارکت، امتیازاتی را برای بهزیستی استان قائل شوند.
فرشته‌ سلجوقی تصریح کرد: امسال 25 هزار مددجوی متقاضی اشتغال در بهزیستی استان ثبت‌نام کرده‌اند و این در حالی است که دستگاه‌های اجرایی، قانون سه درصد استخدام معلولین را اجرا نمی‌کنند.
وی ادامه داد: بسیاری از واحدهای مسکونی مددجویی در حال حاضر آماده‌ی تحویل شده اما مددجویان از پرداخت سهم‌ آورده‌ی خود که بین 10 تا 12 میلیون تومان اعلام شده، ناتوان هستند.
سلجوقی گفت: در دو سفر قبلی رئیس جمهور و نیز سفر مقام معظم رهبری به استان، هیچ اعتباری برای مددجویان این سازمان اختصاص نیافته است.
معاون پیشگیری بهزیستی استان نیز با تأکید بر مشکل اعتیاد به عنوان جدی‌ترین آسیب اجتماعی استان اظهار داشت: باید تلاش تمام دستگاه‌ها در راستای پیشگیری متمرکز شود و محوریت این تلاش‌ها در استان نیز بهزیستی باشد تا انسجام عملیات و برنامه‌های پیشگیری ممکن باشد.
حسن حاجی‌پور اظهار داشت: در حال حاضر230 مرکز درمان اعتیاد در کل استان با مجوز بهزیستی فعالیت می‌کنند که 170 واحد از آنها در مشهد مستقر هستند.
وی افزود: برای حل مشکل اعتیاد، ضمن اولویت دادن مسئله‌ پیشگیری و سرعت بخشیدن به اجرای این برنامه‌ها باید یارانه‌های مناسب برای درمان بیماران مبتلا در نظر گرفته شود زیرا بسیاری از معتادان، توان پرداخت هزینه‌ی درمان را ندارند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز از تشکیل کمیته‌ مدیریت آسیب‌های اجتماعی در استانداری خبر داد و افزود: بهزیستی محوریت این کمیته را خواهد داشت و بقیه دستگاه‌ها نیز باید با آن همکاری کنند.
سید وحید موسویان ادامه داد: باید مشارکت‌های مردمی را تقویت و به این سو هدایت کرد.
وی افزود: باید در جذب مشارکت‌های مردمی، از روش‌های جدید و از ظرفیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای استان بهره‌مند شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول