اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن حمایت از بیماران دیابتی ورامین اعلام کرد

شناسایی 4 هزار دیابتی در ورامین

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن حمایت از بیماران دیابتی ورامین از شناسایی 4 هزار دیابتی در ورامین خبر داد و گفت: بر اساس آمار از میان هر 20 نفر ایرانی یک نفر به دیابت مبتلا است.

شناسایی 4 هزار دیابتی در ورامین
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، امیر امینی در جمع خبرنگاران از شناسایی حدود 4 هزار دیابتی در شهرستان ورامین خبر داد و اظهار داشت: از بین این تعداد به علت کنترل‌های موجود تنها ۳ نفر قطع پا شدند و این افراد از کسانی هستند که دیابت را کنترل نکرده‌اند.
مسئول انجمن حمایت از بیماران دیابتی ورامین به آمار بیماران دیابتی در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر از هر ۲۰ نفر ایرانی یک نفر مبتلا به دیابت است.
وی در ادامه با اشاره به آمار جهانی بیمار دیابت تاکید کرد: هر ۱۰ ثانیه یک نفر در جهان مبتلا به دیابت می‌شود، هر ۳۰ ثانیه یک نفر در دنیا یک عضو خود را به دلیل دیابت از دست می‌دهد و این فرد از کسانی است که دیابت را کنترل نکند.
امینی در تشریح بیماری دیابت گفت: فردی که به بیماری دیابت مبتلا است در ظاهر مشکلی ندارد اما از درون درگیر مشکلاتی است و بیماری دیابت از درون به انسان همانند موریانه آسیب می‌زند.
مسئول انجمن حمایت از بیماران دیابتی شهرستان ورامین یکی از راه‌های مبارزه با دیابت را جلوگیری از چاقی خواند و تاکید کرد: چاقی به‌ویژه چاقی از ناحیه شکم سبب مقاومت به انسولین و بروز دیابت می‌شود و افراد می‌توانید با کاستن ۱۵ کیلوگرم از وزن خود تا ۵۰ درصد از بروز دیابت جلوگیری کنند.
وی در ادامه به علائم بیماری دیابت اشاره کرد و گفت: علائم ظاهری دیابت شامل تشنگی، ادرار و مصرف آب است اما بسیاری از بیماران حتی این علائم را نیز ندارند.
امینی در ارتباط با راه‌های جلوگیری از بیماری دیابت تاکید کرد: با کاهش مصرف مواد چرب، پرهیز از سیگار و مصرف کاهو، خیار و … بیماری دیابت را از انسان دور می‌کند.
مسئول انجمن حمایت از بیماران دیابتی ورامین علاج دیابت توسط تریاک را یک باور غلط دانست و عنوان کرد: بعضی از افراد به‌صورت سنتی برای علاج دیابت اقدام به مصرف تریاک می‌کنند که این اقدام بسیار خطرناک است و همچنین بیماران دیابتی از تماشای فیلم‌های استرس‌آور پرهیز کنند.
وی با اشاره به نمونه‌هایی از افرادی که از این روش استفاده کردند، بیان داشت: در حال حاضر سه بیمار آقا و دو بیمار خانم را می‌شناسم که برای درمان دیابت به مصرف مواد مخدر رو آورده‌اند که علی‌رغم اینکه بیماری دیابت آنها درمان نشد بلکه بیماری جدید بیماری خانمان‌سوز اعتیاد را به بیماری خود اضافه کرده‌اند.
این گزارش حاکی است، در تعریف سازمان بهداشت جهانی٬ دیابت یک بیماری است که در آن بدن یا دچار کمبود انسولین است یا انسولین تولیدی را به درستی مصرف نمی‌کند.
انسولین یک هورمون است که برای تبدیل قند و نشاسته و کربوهیدرات به انرژی موردنیاز در سلول‌های بدن ضروری و مورد نیاز است.
عوامل به وجود آورنده دیابت هنوز هم ناشناخته است البته عوامل ژنتیکی و چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد به دیابت دارند. طبق نظر سازمان جهانی دیابت اندازه‌گیری قند خون جهت غربالگری توصیه می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول