اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی جیرفت خبر داد

توسعه کتابخانه‌های خودگردان در مطب پزشکان جیرفت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جیرفت گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌های خودگردان در ترمینال و مطب پزشکان شهرستان جیرفت در سال گذشته انجام شد که برای سال جاری قصد توسعه آن را داریم.

توسعه کتابخانه‌های خودگردان در مطب پزشکان جیرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، اکبر صالحی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه شش باب کتابخانه عمومی در این شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: 5 هزار و 380 عضو فعال در شهرستان جیرفت وجود دارد.
وی افزود: این کتابخانه‌ها به سیستم اینترنت پرسرعت، لوح فشرده، مقالات تخصصی، بخش‌های کودکان، نوجوانان، کرمان‌شناسی و دفاع مقدس مجهز هستند.
صالحی اختصاص تجهیزات و نیروی انسانی به هر کتابخانه را بر اساس درجه فرهنگی آن عنوان و تصریح کرد: درجه فرهنگی  کتابخانه شهید مدنی در سال گذشته هفت بود که با همکاری نهادها و اداره‌های شهر به رتبه پنجم ارتقا یافت.
وی ابراز داشت: این کتابخانه از نظر تعداد کتاب رتبه اول را در شهرستان جیرفت کسب کرده است.
دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جیرفت با تأکید بر تشکیل نهضت مطالعه مفید در جامعه بیان داشت: با توجه به اینکه کشور ما همواره در معرض تهاجمات فرهنگی دشمنان داخلی و خارجی قرار دارد، باید در عرصه فرهنگ کتابخوانی تلاش بیشتری صورت گیرد.
صالحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری «مطالعه‌ای مفید است که مسیر زندگی انسان را تغییر دهد»، عنوان کرد: باید تمام دستگاه‌های اجرایی برای گسترش این فرهنگ در شهرستان جیرفت با یکدیگر همکاری و همفکری لازم را انجام دهند.
وی با اشاره به برنامه‌های اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جیرفت در دهه فجر اذعان داشت: نصب پارچه و پوستر در سردرب اداره‌ها، ارائه خدمات نرم افزاری، اینترنت و اطلاع‌رسانی برای شرکت اعضا در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه از جمله برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر است.
صالحی گفت: برپایی نمایشگاه‌های کتاب انقلاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی و مقاله نویسی با موضوع انقلاب، خلاصه‌نویسی زندگی امام راحل و نصب در تابلو اعلانات اداره‌ها از دیگر فعالیت‌های ویژه بهمن‌ماه جاری است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جیرفت اظهار داشت: راه‌اندازی کتابخانه‌های خودگردان در ترمینال و مطب پزشکان شهرستان جیرفت در سال گذشته انجام گرفته است که برای سال جاری قصد توسعه دامنه آن را داریم.
انتهای پیام/ص20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول