اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط زیست مازندران خبر داد

بهره‌برداری از 3 طرح تصفیه‌خانه‌ای در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل محیط زیست مازندران گفت: در هفته هوای پاک از سوی محیط زیست مازندران، سه طرح تصفیه‌خانه‌ای در شهرستان‌های آمل و نکا به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 3 طرح تصفیه‌خانه‌ای در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قاسم قاسمی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد هوای پاک استان در جمع نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مازندران با بیان اینکه برای داشتن محیط زیستی سالم ‌نیازمند عزم جدی اقشار جامعه است، اظهار داشت: هفته هوای پاک به صورت نمادین در کشور اجرا می‌شود که اعضای ستاد این مناسبت در استان برنامه‌های اثرگذار فرهنگی برای هفته هوای پاک در مازندران دارند.
وی با اشاره به اینکه خطرناک‌ترین بیماری‌ها از ذرات آلودگی هوا ایجاد می‌شود، تصریح کرد: هفته هوای پاک فرصتی است تا دستگاه‌های اجرایی به ویژه بهداشتی، برنامه‌های فرهنگی متنوع و مستمری را به صورت اثرگذار در دستور کار خود داشته باشند.
  
*اعلام برنامه‌های هفته هوای پاک در مازندران
قاسمی یادآور شد: هفته هوای پاک از 25 دی تا اول بهمن ماه سال جاری است، از سوی دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های متنوع فرهنگی اجرا می‌شود که در نخستین روز با نواخته شدن زنگ هوای پاک در مدارس این روز را برای دانش‌آموزان معرفی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در طول هفته هوای پاک به منظور تنویر افکار عمومی در سربرگ نامه‌های ارسالی از شعارهای زیست محیطی استفاده کنند، گفت: در نخستین روز هفته هوای پاک، نیروگاه شهید سلیمی نکا میزبان همایشی با عنوان صنعت و هوای پاک است.
معاون اداری مالی اداره کل محیط زیست استان مازندران با اشاره به اینکه کاشت نهال در پناهگاه حیات وحش دشت‌ناز و منطقه کندوا با همکاری اداره کل منابع طبیعی و سازمان‌های مردم‌نهاد اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در سومین روز از هفته هوای پاک با مشارکت راهنمایی و رانندگی استان نسبت به انجام معاینه فنی خودرو اقدام می‌کنیم.
این مسئول با تاکید بر اینکه در روز هوای پاک مقرر شد در بخشنامه‌ای از سوی استانداری تمامی کارشناسان دستگاه‌های اجرایی از وسیله نقلیه عمومی و یا دوچرخه استفاده کنند، ابراز داشت: یکی از خطرات جدی هوا مباحث زیست محیطی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اعلام این خبر که شهرستان جویبار به عنوان شهر پاک انتخاب شده است، ادامه داد: در هفته هوای پاک، همایشی با عنوان خودروهای هوای پاک در شهرستان جویبار برگزار می‌شود.
قاسمی یادآور شد: مدیرکل محیط زیست مازندران در مراسم نماز جمعه آمل حضور و به 30 نفر از نمازگزارانی که با دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده کرده و در نماز حضور یافتند به قید قرعه جوایزی اهدا می‌کند.
وی گفت: در آخرین روز از هفته هوای پاک که با موضوع پایش آلودگی محیط زیست و هوای پاک نامگذاری شده است افتتاح سیستم آنلاین سیمان نکا را در برنامه داریم.
قاسمی ادامه داد: سیستم تصفیه‌خانه لبنی کاله و طرح تصفیه‌خانه توسعه‌ای صنعت آمل در هفته هوای پاک به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون اداری مالی اداره کل محیط زیست مازندران اذعان داشت: سازمان مردم نهاد آسان نسبت به برگزاری راهپیمایی دانش‌آموزی با موضوع "هوای پاک، کاهش آلودگی" با هماهنگی محیط زیست و آموزش و پرورش اقدام می‌کند.
وی در پایان سخنانش یادآور شد: اداره کل حفاظت محیط زیست با مشارکت اداره کل پست مازندران و استانداری نسبت به افتتاح دفتر پیشخوان در شهرستان ساری اقدام می‌کند.
انتهای پیام/‌ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول