اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد

دستگیری انتشاردهندگان تصاویر بازیگران زن در فضای سایبر

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری انتشاردهندگان تصاویر شخصی بازیگران زن در فضای سایبری این استان خبر داد.

دستگیری انتشاردهندگان تصاویر بازیگران زن در فضای سایبر
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی عصر امروز در جلسه نیروی انتظامی استان با اشاره به دستگیری انتشار دهندگان تصاویر شخصی بازیگران زن در فضای سایبری اظهار داشت: در راستای اظهار نظرهای کارگروه مقابله با جرایم سایبری تهران مبنی بر اینکه سرنخ‌هایی از انتشار دهندگانی که بدون مجوز اقدام به انتشار تصاویر شخصی بازیگران زن می‌کردند در گیلان یافت شده است، کارشناسان فضای مجازی پلیس این استان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا با پی جویی‌های فنی و پلیسی، موفق به شناسایی دو مرد با هویت معلوم که برای جذب بیننده برای وب سایت خود به صورت غیرقانونی و بدون مجوز اقدام به جمع‌آوری تصاویر شخصی بازیگران از سایت‌های مختلف می‌کردند، شدند.
محمدخانی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با کسب اطلاعات به دست آمده و تلاش بی‌وقفه مجرمان و محل سکونت آنها را شناسایی کرده و با دستور مقام قضایی نسبت به دستگیری آنها اقدام کردند.
وی، با بیان اینکه افراد دستگیر شده با توجه به بازجویی‌های فنی و پلیسی به بزه انتسابی خود اعتراف کردند، تصریح کرد: این متهمان با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی و قرار مناسب برای آنها صادر شد.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان از کاربران اینترنت خواست تا از به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی در سایت‌های اینترنتی خودداری کنند زیرا اینگونه محتواها به سرعت توسط مجرمان ناهنجار در فضای مجازی منتشر شده و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.
وی همچنین آسیب‌ها و تهدیدهای برخی از بازی‌های رایانه‌ای را برای کودکان تشریح کرد و گفت: با توجه به گرایش و علاقه کودکان و نوجوانان به بازی‌های رایانه‌ای و همچنین فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش اوقات فراغت دانش‌آموزان، خانواده‌ها باید برای مصون ماندن فرزندانشان از آسیب‌های رایانه‌ای دقت لازم را به خرج دهند. 
محمدخانی افزود: خانواده‌ها باید توجه، دقت، نظارت و کنترل بیشتری روی فرزندانشان کرده و آنان را به مراکزی که معتبر، مجاز و دارای پروانه کسب و بهره‌برداری لازم از مبادی ذی‌ربط باشد، هدایت کنند.
وی از خانواده‌ها خواست، بازی‌هایی برای فرزندانشان انتخاب کنند که با شرایط سنی آنها مطابقت داشته و از جنبه علمی، فکری و تفریحی برخوردار باشد.
این مسئول خاطر نشان کرد: دشمنان با هجمه فرهنگی و ارائه بازی‌های غیرمجاز، مخرب و ضد اخلاقی با ترویج فرهنگ ابتذال، بدپوششی، پرخاشگری، تبلیغ فرقه‌های ضاله در بین کودکان در صدد گرفتن هویت اسلامی و انسانی کودکان و نوجوانان هستند بنابراین می‌توان با بازی‌های مفید موجب تقویت حافظه و شکوفایی استعدادهای ذهنی و فکری کودکان و نوجوانان شد.
انتهای پیام/ی20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول