اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل هشدار داد:

بهره‌برداری غیراصولی از آب‌های زیرزمینی در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی ‌استاندار اردبیل با انتقاد از بهره‌برداری غیراصولی از آب‌های زیرزمینی در این استان گفت: نباید با استفاده ‌غیر‌اصولی از آب زمینه کفران نعمت را فراهم کنیم.

بهره‌برداری غیراصولی از آب‌های زیرزمینی در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی مهدی‌زاده ‌ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان در جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: ‌اعتقاد داریم که در حوزه کار و عمل به تکالیف باید تعارف را کنار گذاشت چرا که این کار خسارات زیادی را به حوزه اجرا وارد‌ می‌کند و بسیاری از زحمات و تلاش‌ها را به بیراهه سوق می‌دهد.
وی تقویت روحیه کار و جهاد را در جامعه در تمام ابعاد یادآور شد و بیان داشت:‌ نظم در کار به ویژه فعالیت‌های زیربنایی دارای اهمیت و ارزش فراوان است چرا که اگر در کار نظم و انضباط حاکم نشود ما هرگز به نتیجه مطلوب در برنامه‌ریزی‌های خود نمی‌رسیم.
این مسئول بیان داشت: در حوزه کشاورزی به عنوان زیربنای توسعه استان کارها زمانی به نتیجه و مرحله بازدهی مفید می‌رسد که در انجام کار احساس مسئولیت کرده و با نظم و انضباط حرکت کنیم.
مهدی‌زاده حضور بخش خصوصی را در این جلسات ضروری توصیف کرد و خاطرنشان کرد: در کنار دستگاه‌های دولتی که گاه تعارفات آنها آسیب جدی به حوزه اجرا وارد می‌کند باید از بخش خصوصی نیز دعوت کنیم تا ضعف‌ها را بازگو کرده تا به طور کارشناسی برطرف کنیم.
وی خواستار شکل‌گیری تیم کارشناسی در مورد نقاط قوت و ضعف بیمه بخش کشاورزی شد و بیان داشت: در این تیم کارشناسی انتظار داریم نقاط ضعف و قوت تهدید‌ها و فرصت‌ها در حوزه‌های مختلف مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد تا عیوب نیز برطرف شود.
این مسئول اظهار داشت: اگر امروز برخی از مرغداری‌ها در بیمه طیور آمار غلط ارائه می‌دهند ناشی از اطلاع‌رسانی نکردن ماست که بخواهیم با این اقدام فواید و ثمرات بیمه را بیان کرده و آن را به شکل جذاب فرهنگ‌سازی کنیم.
مهد‌ی‌زاده در ادامه سخنان خود خرد جمعی و توجه به قانون را پشتوانه اجرایی مصوبات اعلام کرد و بیان داشت: ما خارج از ظرفیت قانونی و توان اجرایی در هیچ حوزه‌ای ادعایی نداریم در حالی که معتقدیم حل معضل بیمه در بخش کشاورزی سبب گره‌گشایی در بسیاری از حوزه‌ها و بخش‌ها می‌شود.
وی گفت: برای رفع مشکل بیمه زنبور‌داران و اعمال برخی قوانین خارج از عرف و روال عادی از سوی مسئولان استان گیلان شایسته است با مکاتبات و رایزنی‌های مختلف مشکل زنبور‌داران در پرداخت خسارات وارده از محل بیمه با الزام ارائه مجوز فعالیت در محدوده خاص باید برطرف شود و اگر این رویه اصلاح نشد ما نیز باید مقابله به مثل کنیم.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل خواستار حل مشکل گله‌مندی و نارضایتی برخی بیمه‌گزاران در پرداخت نشدن به موقع غرامت زارعان شد و ادامه داد: یکی از مشکلات ما در مدیریت حوزه کشاورزی بهره‌برداری غیرصحیح و اصولی از آب‌های موجود اغلب به شکل غرقابی است که مشکلات فراوانی را به وجود آورده است.
مهد‌ی‌زاده در مورد ضرورت مدیریت حوزه آب و خاک به شکل علمی و با تکیه بر فناوری‌های جدید تصریح کرد: با توجه به اینکه خداوند متعال نعمت خود را در بخش آب به این مردم ارزانی داشته نباید با استفاده نامناسب از آن زمینه کفران نعمت را فراهم کنیم چرا که امروز در هیچ یک از حوزه‌های مدیریتی رفتار خارج از مولفه‌های علمی و کارشناسی قابل قبول نیست.
این مسئول اظهار داشت: برای رسیدن به استقلال بخش کشاورزی باید در حوزه آموزش، ترویج، ارائه الگوهای متناسب با علم روز اقدام کنیم و اجازه دهیم روند توسعه در این بخش به صورت علمی و عملی شکل مطلوب به خود بگیرد.
وی با اشاره به نحوه توزیع اعتبارات عمرانی و کسری برخی دستگاه‌ها به ویژه جهاد کشاورزی در حوزه آموزش و ترویج افزود: با استدلال خوب جهاد کشاورزی استان قرار است با استاندار اردبیل مذاکرات دقیق و شفافی انجام شود تا از محل اعتبارات ملی که قرار است به استان اختصاص یابد کمبود ها و نواقص اعتبارات برطرف شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در پایان سخنان خود گفت: ‌ما نیز قبول داریم در برخی از حوزه‌ها با توجه به اهمیت کار اعتبارات اندکی اختصاص یافته و این اعتبارات با توجه به حرکت توسعه استان با اولویت بخش کشاورزی متناسب و کافی به نظر نمی‌رسد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول