اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش کشوری شهرهای سالم اعلام شد

انتخاب طبس به عنوان شهر سالم

خبرگزاری فارس: به دنبال معرفی طبس به عنوان شهر سالم، لوح سازمان بهداشت جهانی به فرماندار طبس تحویل شد.

انتخاب طبس به عنوان شهر سالم
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان طبس، همایش کشوری شهر سالم با حضور رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جمعی از مسئولان و بیش از 70 نفر از شهرداران و فرمانداران منتخب شهرهای سالم کشور در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
در این همایش، لوح سازمان بهداشت جهانی برای شهر سالم به فرماندار طبس اهدا شد.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سخنانی در این همایش اظهار داشت: ایجاد و ارتقای سلامت مردم تنها مربوط به اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست، بلکه همه ارگان‌ها، استانداران، شهرداران و در نهایت تمام کشور ایران را شامل می‌شود.
کاظم ندافی ادامه داد: ثبت‌نام تعدادی از شهرهای کشورمان با عنوان «شهرنشینی و سلامت» در سایت جهانی «هزار شهر، هزار زندگی» و قرار گرفتن این شهرها در فهرست جهانی، افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است که به یک الگوی منطقه‌ای در خاورمیانه مبدل شده است.
باتوجه به رشد شهرنشینی و افزایش مشکلات ناشی از آن، سازمان بهداشت جهانی در سال 2010 میلادی از کشورهای عضو خواست تا با تمرکز حول شعار «شهرنشینی و سلامت» در راستای ارتقای وضعیت بهداشت شهرها و در نتیجه ایجاد «شهر سالم» تلاش کنند که از این رو شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس، توافقنامه همکاری بین سازمان بهداشت جهانی و فرمانداری شهرستان طبس را تنظیم کرد که طی نشستی به امضای فرماندار طبس رسید و شهر طبس به عنوان یکی از شهرهای آماده اجرای سیاست‌های بهداشتی در ارتباط با شعار «شهرنشینی و سلامت» در سایت اینترنتی سازمان بهداشت جهانی ثبت شد، و بر روی نقشه مرورگر هزار شهر قرار گرفت.
انتهای پیام/ی30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول