اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان خبر داد

آموزش مهارت‌های زندگی در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری بهزیستی گیلان گفت: آموزش مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان دوره راهنمایی گیلان از طرف بهزیستی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در حال اجرا است.

آموزش مهارت‌های زندگی در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سعید سادات منصوری ظهر امروز در جلسه بهزیستی استان با اشاره به اجرای آموزش مهارت‌های زندگی بیان داشت: آموزش مهارت‌های زندگی بر اساس تفاهمنامه‌ای بین بهزیستی و آموزش و پرورش در حال اجراست.
وی با بیان اینکه این آموزش مهارت در سه هزار و 200 کلاس در مقطع راهنمایی مدارس دخترانه و پسرانه گیلان اجرا می‌شود، اذعان داشت: اجرای این طرح از آبان امسال آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی ادامه می‌یابد.
این مسئول، خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح تهیه کتاب و راهنمای معلم و دانش‌آموزان به‌ عهده آموزش و پرورش و برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مدرس نیز به ‌عهده بهزیستی و با همکاری آموزش و پرورش است.
به گفته وی، این آموزش‌ها در راستای سلامت روانی اجتماعی نوجوانان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سوء مصرف مواد اعتیادآور، ارتقای مهارت ارتباطی، اعتماد به‌ نفس، کنترل خشم و آسیب‌های نو پدید انجام می‌گیرد.
سادات‌منصوری، مجموع ساعات آموزشی برای دانش‌آموزان در این طرح را 15 ساعت عنوان کرد و یادآور شد: حدود 500 نفر از مربیان، معاونان پرورشی و معلمان در این کلاس‌های آموزشی مشارکت دارند.
وی، ابراز داشت: سال گذشته نیز در اجرای طرح مهارت‌های زندگی، حدود 65 هزار دانش‌آموز مقطع راهنمایی گیلان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
این مسئول افزود: همچنین سال گذشته 95 درصد دانش‌آموزان مقطع راهنمایی زیرپوشش طرح مذکور قرار گرفتند که امسال این تعداد به 100 درصد رسیده است.
این مسئول، با اشاره به موقعیت گیلان در اجرای طرح مهارت‌های زندگی، تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته، گیلان از استان‌های پیشرو در اجرای این طرح است که نشان از تعامل بسیار خوب بهزیستی و آموزش و پرورش در این استان دارد.
وی با بیان اینکه افزایش روزافزون پدیده شوم اعتیاد به ویژه بین قشر جوان و فعال جامعه منجر به حذف تعداد زیادی از افراد فعال از چرخه زندگی موثر اجتماعی است، افزود: برای جلوگیری از افزایش شیوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، خودکشی، کودک آزاری و غیره نیز نیاز به پیشگیری داریم.
سادات‌منصوری، روند زندگی ماشینی و به تبع آن تغییر در سبک زندگی که موجب بروز آسیب‌های جدیدی در سطح جامعه شده را نیز نیازمند برخی اقدام‌های پیشگیرانه دانست و اذعان داشت: برای جلوگیری از هرگونه آسیب‌های اجتماعی نیازمند لزوم ارائه راهکارها و مشاوره‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی مناسب هستیم.
وی اذعان داشت: موارد ذکر شده نشانگر اهمیت حوزه عملکرد معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی در پیشگیری از بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.
معاون پیشگیری بهزیستی گیلان، فعالیت‌های چهار حوزه کاری معاونت پیشگیری را برشمرد و عنوان داشت: دفاتر امور اعتیاد، مشاوره، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از معلولیت‌ها به منظور افزایش آگاهی عموم و آشنایی هر چه بیشتر افراد با حوزه‌های فعالیت این معاونت است.
وی، با بیان اینکه با افزایش آگاهی عمومی شاهد نهادینه شدن فعالیت‌های پیشگیرانه در سطح جامعه و کاهش میزان معلولیت‌ها خواهیم بود، ابراز داشت: گروه پیشگیری از معلولیت‌ها با هدف پیشگیری از معلولیت‌های جدید و افزایش آگاهی به جامعه با انجام طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی مانند اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم، برنامه غربالگری شنوایی شیرخواران و نوزادان فعالیت می‌کند. 
سادات منصوری خاطر نشان کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم با هدف تشخیص و مداخله به موقع در زمینه بیماری‌های چشمی به ویژه تنبلی چشم برای کودکان زیر 6 سال در سطح گیلان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در گیلان 35 مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی در سه سطح سلامت روان محلی، مشاوره عمومی و مرکز تخصصی فعالیت می‌کند، اذعان داشت: دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح‌هایی نظیر طرح آموزش مهارت‌های زندگی، طرح آموزش قبل از ازدواج، طرح آموزش زندگی خانوادگی، طرح همیاران سلامت روان و طرح پایگاه سلامت اجتماعی در سطح استان فعالیت می‌کند.
به گفته این مسئول،طرح آموزش مهارت‌های زندگی به عنوان یک برنامه پیشگیری و ارتقایی و اجتماع‌مدار در سطوح مختلف اجتماعی مانند مدارس، خانواده، گروه‌های کاری و گروه‌های همسالان اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ی20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول