اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

وجود 220 حرفه مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از وجود ۲۲۰ حرفه مهارتی در مراکز دولتی وابسته به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

وجود 220 حرفه مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، حسین خوشایند در دیدار با امام جمعه بشرویه اظهار داشت: رشته‌های فعال در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان ۲۴۹ حرفه آموزشی است.
وی افزود: ۲۲۰ حرفه مهارتی در مراکز دولتی وابسته به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان و ۷۲ حرفه در بخش آزاد زیر نظر این اداره کل آموزش داده می‌شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: اداره کل آموزش فنی و حرفه خراسان ‌جنوبی در هشت زمینه، ‌آموزش زندان، پادگان، روستاها، سیار شهری، ضمن‌کار، اصناف، جوار دانشگاه و مراکز ثابت، مشغول ارائه آموزش‌های مهارتی است.
خوشایند خاطرنشان کرد: فراهم کردن آموزش مهارت‌های فناوری در دوره کوتاه مدت برای تمامی افراد جامعه، آماده کردن زمینه دوره دیدن دانشجویان و دانش‌آموزان، استفاده از اصناف برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تحت نظام استاد شاگردی و نیاز سنجی آموزش‌های مهارت فنی بومی استان از اهداف اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در سال جاری است.
وی با اشاره به تعهدات آموزش سال جاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بشرویه افزود: امسال در بخش دولتی، تعهد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بشرویه 122 هزار نفرساعت بوده که تاکنون 100 هزار نفرساعت که حدودا ۸۰ درصد تعهد شهرستان است، در قالب ۴۵ دوره آموزشی برای ۷۱۱ نفر اجرا شده است.
امام جمعه بشرویه نیز با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی ارائه شده در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بشرویه مثبت است، گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان حوزه مهارت‌آموزی است.
حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین اظهار داشت: با توجه به قدرت و ظرفیتی که خداوند متعال در انسان قرار داده است، عدم استفاده مفید از این همه نعمت‌های الهی، ظلم به خود و کفران نعمت‌های خداوند است.
وی به اهمیت کار و تلاش در به دست آوردن روزی حلال در اسلام اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) نیز خود کار می‌کرد و پیوسته به مسلمانان سفارش می‌فرمود که برای تأمین و اداره زندگی خود کار کنند و دست از تلاش برندارند.
امام جمعه بشرویه آموزش فنی و حرفه‌ای را به عنوان، حوزه مهارت‌آموزی معرفی کرد و افزود: با توجه به امکانات و شرایطی که آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد کرده، جوانان و افراد بیکار باید از این فرصت‌ها به نحو شایسته‌ای استفاده کنند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول