اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نکا مطرح کرد:

باغداری و درختکاری تنها راه بهره‌برداری از اراضی شیبدار است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: توسعه باغ‌داری‌های مثمر و درختکاری تنها راه بهره‌برداری بهینه از اراضی شیبدار است.

باغداری و درختکاری تنها راه بهره‌برداری از اراضی شیبدار است
حسن سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: همکاری و مشارکت مردم برای اجرای این طرح ملی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و در این باره می توانیم با کاشت درختان مثمر، مردم منطقه را نجات دهیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از زمین‌های زراعی روستایی و به ویژه در بخش هزارجریب نکا دارای اراضی شیبدار است، یادآور شد: با اطلاع‌رسانی و ترویج مناسب در این بخش بسیاری از زمین‌های روستایی در طرح کاشت گردو و انواع درخت سیاه‌ریشه قرار گرفته‌اند و از تسهیلات مناسب این طرح برخوردار شده‌اند.
سلیمی بیان داشت: گردو، زیتون، فندق، سیب و گلابی در اراضی شیبدار منطقه کشت می‌شود که مهم‌ترین راه برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از فرسایش خاک است.
مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: تغییر کاربری  اراضی شیبدار  ضرورتی اجتناب ناپذیر در ایجاد اشتغال پایدار است.
وی تصریح کرد: ارائه راهکارهای علمی و کیفی، دسترسی به آب مناسب و ارائه مناسب الگوی کشت در این مناطق می‌تواند تا حدود زیادی از مشکلات کشت نامناسب در این اراضی بکاهد که کشاورزان منطقه باید در این راه و اجرایی شدن این طرح کمک کار جهاد کشاورزی باشند.
سلیمی گفت: بسیاری از اراضی کوهستانی، سطوح بسیار شیب‌داری است که با ابتکار‌های فنی و بهره‌گیری از تجارب ارزنده کشت و کار می‌توان این اراضی بدون مصرف را به باغ‌های مثمر تبدیل کرد.
این مسئول افزود: شهرستان نکا دارای 47 هزار هکتار اراضی و زمین زیر کشت است که از این مقدار بیش از 20 هزار هکتار آن به زمین‌های شیب‌دار اختصاص دارد.
مدیر جهاد کشاورزی نکا اذعان داشت: تغییر کاربری سطوح شیب‌دار با بازدهی اندک به باغ‌های مثمر میوه، ‌از بروز سیل و سیلاب‌های مخرب جلوگیری می‌کند و نقش ارزنده‌ای در تقویت سفره‌های زیرزمینی آب دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول