اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از سریال دنباله‌دار قطع درختان جهرم

سایه مرگ این بار بر سر بیدهای مجنون / درختان جای آسمان‌‌خراش‌ها را تنگ کرده‌اند

خبرگزاری فارس: قطع تلخ نخل‌های جهرم چند سالی است که رواج یافته و این درختان سبز جای خود را به آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های آجری داده‌اند؛ حالا نوبت به بیدهای مجنون میدان چمران رسیده تا سریال دنباله‌دار قطع درختان ادامه یابد.

سایه مرگ این بار بر سر بیدهای مجنون / درختان جای آسمان‌‌خراش‌ها را تنگ کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، وجود درختان با توجه به گرمی هوا و کمبود آب در شهرستان جهرم لازم و به عنوان گونه‌ای مناسب برای اثرگذاری در آب و هوای این منطقه ضروری است اما گاهی اوقات افراد و یا دستگاه‌های دولتی با قطع این درختان مقاوم، آن هم به صورت انبوه و غیرمجاز چهره زیبای جهرم را بر هم می‌زنند.
سریال دنباله‌دار قطع درختان نخل، چند سال است که در جهرم رواج پیدا کرده و جای خود را به ساختمان‌های آجری و آسمان‌خراش داده است تا شهری که از دیرباز به نخل‌های همیشه استوار معروف بود امروز از این نام تنها میراث‌دار ویرانه‌ای از زیبایی‌های دوران‌های گذشته باشد.
داستان تلخ نابودی درختان نخل ادامه دارد و هر از چند گاهی تعدادی درخت در جهرم قطع می‌شود بدون اینکه مسئولان امر این موضوع را به جدیت دنبال کنند.
افرادی که به دنبال رفع نیازهای شخصی خود، درختان را قطع می‌کنند این‌بار پس از نابودی درختان نخل به جان درختان دیگری مانند بید مجنون که زیبایی و سایه‌گستر بودن آن در گرمای تابستان طراوت و شادابی ویژه‌ای را برای رهگذران ایجاد می‌کند افتاده‌اند به نحویی که چند روزی است که میدان چمران جهرم از این ریه‌های تنفسی شهر بی‌بهره است.
بر اساس لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز شهرها، در راستای توسعه معابر شهری و ساختمان‌سازی و موارد مشابه چنانچه وجود درختی باعث جلوگیری از انجام کار شود پس از ارائه درخواست لازم، تأیید کمیسیون قطع اشجار شهرداری و در نهایت پرداخت هزینه آن تنها توسط شهرداری این کار انجام می‌شود و چنانچه جمع‌آوری درخت توسط شهرداری تأیید نشود هیچ ارگان و یا فردی اجازه جمع‌آوری درخت را ندارد.
همچنین بر اساس ماده شش این قانون هر کس دانسته و به صورت عمدی و برخلاف مقررات این قانون مرتکب قطع و یا موجبات از بین رفتن درختان مشمول قانون را فراهم سازد به حبس تا سه سال و پرداخت جزای نقدی بر حسب نوع و محیط، سن درخت و موقعیت آن محکوم می‌شود.
به گزارش فارس، به استناد تبصره یک از ماده شش لایحه قانون شهرداری‌ها در صورتی که قطع درخت از طرف مالکان به نحوی باشد که باغی را از بین ببرد و از زمین آن به صورت تفکیک و خانه‌سازی استفاده شود، تمام زمین به نفع شهرداری ضبط می‌شود و به مصرف خدمات عمومی شهر و محرومان می‌رسد.
حال جا دارد که مسئولان و بزرگان دینی شهر جهرم در این باره چاره‌اندیشی کرده تا دیگر شاهد نابودی و قطع این نعمت‌های خدادادی نباشیم.
خبرگزاری فارس این آمادگی را دارد که در مورد قطع درختان نخل، نارنج، بید مجنون و غیره در جهرم توضیح مسئولان را شنیده و برای انعکاس به اذهان عمومی جامعه در اختیار مردم قرار دهد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول