اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر تاکید کرد

بانک‌ها باید به جایگاه مدیریت نقدینگی در بستر عدالت دست یابند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید بانک‌ها را به جایگاه مدیریت نقدینگی در بستر عدالت، خدمت و دیانت برسانیم.

بانک‌ها باید به جایگاه مدیریت نقدینگی در بستر عدالت دست یابند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در آیین بانکداری اسلامی اظهار داشت: بانکداری ایران در سیستم اجرا دارای مشکل و نیازمند تحول دانش بنیان و ولایی است و با توجه به تذکرات مقام معظم رهبری، بانکداری اسلامی باید رنگ دین و اسلام داشته باشد.
وی افزود: می‌توان با گسترش فناوری اطلاعات (IT) و الکترونیک و رصد دقیق‌تر، با شعار سرعت، صحت و امنیت در بستر اسلامی به جامعه خدمت کرد.
صفایی بوشهری تصریح کرد: نگاه اسلام به بانکداری خدمت به مردم است.
امام جمعه بوشهر گفت: در عرصه بانکداری اسلامی در جمهوری اسلامی ایران نیازمند جهاد اقتصادی بانکداری و نهضت احیای بانکداری اسلامی هستیم و باید بانک را به عنوان قلب خدمت اقتصادی به جامعه معرفی کنیم.
وی با اشاره به موسسه مالی و اعتباری مهر، اضافه کرد: موسسه مالی و اعتباری مهر می‌تواند یکی از نمونه‌های مناسب برای تحول دانش‌بنیان و ولایی در عرصه بانکداری اسلامی در سرزمین جمهوری اسلامی ایران برای گشودن افق جدید بانکداری در جهان و سرزمین‌های اسلامی باشد. 
صفایی بوشهری بیان کرد: می‌توان با یک برنامه‌ریزی دقیق و تدوین کرسی‌های نظریه‌پردازی بانکداری اسلامی و استفاده از سیستم‌های به روز الکترونیکی، فضایی را مهیا کنیم که تمام اقتصاد جهان معطوف عرصه مدیریت اقتصاد بانکداری در جمهوری اسلامی ایران شود.
وی با بیان اینکه اسلام در حوزه اقتصاد و اقتصاد بانکداری دارای شاخصه‌های بسیار دقیق است، افزود: باید با برنامه‌ریزی، مدیریت، نظارت و بازتولید پروژه‌های نوین و فوق روز در عرصه اقتصاد جهان تأثیرگذار باشیم.
صفایی بوشهری اضافه کرد: بانک، مهمترین بخش اقتصاد یک کشور در عرصه مدیریت نقدینگی است به همین دلیل باید با کنترل نقدینگی، جلوی ایجاد تورم گرفته شود تا افزایش ثروت ملی را به همراه داشته باشد.
وی با یادآوری اینکه تاسیس بانک از ابتدا به منظور بهره‌وری از نقدینگی برای صاحبان قدرت و ثروت پایه‌گذاری شد، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران مجری، ایجاد جایگاه واقعی، سیستم بانکداری در فضای ایران و جهان است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: بانکداری کنونی در جهان به باتلاق مکش نقدینگی برای بهره‌وری صاحبان قدرت تبدیل شده است.
انتهای پیام/آ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول