اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم:

دوران غیبت ایام تعطیلی جهان است

خبرگزاری فارس: مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم گفت: دوران غیبت ایام و دوران تعطیلی جهان است.

دوران غیبت ایام تعطیلی جهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مؤسسه آینده روشن، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی با بیان اینکه عصر غیبت امام مهدی (عج) زمانه خمودی زندگی و هنگامه تاریکی و ظلمت است و‌ ظهور آن حضرت، زمانه حیات مجدد بشر و فراگیر شدن نور و روشنایی در اقصی نقاط گیتی است.
وی اضافه کرد: منشأ تعطیلی زندگانی بشر بعد از نبی اکرم (ص) شورای سقیفه است که بشریت را از هدایت رهبران معصوم در رأس جوامع و حکومت‌ها محروم ساخت.
مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم با بیان اینکه بحث دعا تنها در دین اسلام مطرح نیست، تصریح کرد: دعا یعنی ارتباط مخلوق با خالق و عبد با معبود در تمام ادیان وجود داشته و به عبارت دیگر شکل ارتباط بنده با خدا از طریق دعا است پس در همه ادیان توحیدی دعا از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.
ملکی منتظران را به دو دسته تقسیم کرد و ادامه داد: نگاه برخی از منتظران به زندگی حداقلی است به این معنا که زندگی الهی را تنها در ترک محرمات و انجام واجبات می‌بینند که این افراد دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (ع) را امری مستحبی می‌پندارند یعنی اینکه اگر امام بیاید خوب است.
مدیر مدرسه معصومیه(س) قم افزود: دسته دیگر اعتقاد دارند که با غیبت امام مهدی (عج) زندگی بشر تعطیل شده است، جهان در حال شب و تاریکی است و با ظهور حضرت است که جهان از تعطیلی در می‌آید، روز می‌شود و همه جا را نور فرا می‌گیرد.
وی با بیان اینکه دعا جزء‌العله است و تمام‌العله نیست، گفت: شرط برآوردن شدن دعا برای تعجیل در فرج محقق شدن تمام اجزاء دعا است از این رو در بحث بیداری اسلامی نیز اگر مردم ساکت بنشینند و تنها برای رهایی از ظلم و ستم دعا کنند یا چشم امید به حرکت دیگران داشته باشند به مقصود خود نخواهند رسید و در دراز مدت دچار رکود و سستی خواهند شد.
انتهای پیام/ج30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول