اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

هدف از تشکیل معاونت زیارت رفع مشکلات مرتبط با زائران است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی هدف از تشکیل معاونت زیارت را رفع مشکلات مرتبط با زائران عنوان کرد.

هدف از تشکیل معاونت زیارت رفع مشکلات مرتبط با زائران است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رضا عبدالملکی اظهار داشت: تعریف ما از زائران امام رضا(ع) با گردشگران مذهبی و دینی متفاوت است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به جایگاه ویژه امام رضا(ع) در بین ائمه معصومین و تاکیدات فراوان در مورد ثواب زیارت آن حضرت، زائران ثامن‌الائمه(ع) از قداست خاصی برخوردار هستند.
 وی افزود: باید برای رفع نیاز زائران، تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه زیارت در راستای ایجاد تعامل سازنده برنامه‌ریزی داشته باشند.
عبدالملکی با بیان اینکه برای ساماندهی زائر و زیارت در دوران طاغوت هیچ‌گونه برنامه‌ریزی صورت نگرفته و در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات موثر و مناسبی انجام شده که باید تکمیل شود، تصریح کرد: اجرای طرح مطالعاتی ارتقای کمی و کیفی زیارت نخستین کار کاملا کارشناسی شده در حوزه زیارت از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون است.
وی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل معاونت زیارت رفع مشکلات مرتبط با زائران است خاطر نشان کرد: باید نسبت به تامین زیرساخت‌ها در این حوزه برنامه‌ریزی شود که با وجود توجه ویژه دولت نهم و دهم به این موضوع تاکنون اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی افزود: تردد سالانه بیش از 25 میلیون زائر به مشهد باعث تحمیل هزینه‌های بسیار در حوزه‌های مختلف همچون حمل و نقل، بهداشت، آموزش و امنیت به استان شده که باید نسبت به تامین این هزینه‌ها و اخذ سرانه زائر برنامه‌ریزی شود.
عبدالملکی اظهار داشت: ماموریت معاونت زیارت، هماهنگی و سیاست‌گذاری در این حوزه است و افرادی باید در این زمینه مشغول به فعالیت شوند که شناخت دقیق و عمیقی از زیارت و امام رضا(ع) داشته باشند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول