اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

برگزاری همایش هدیه‌های آسمان در جهرم

خبرگزاری فارس: نخستین همایش هدیه‌های آسمان با حضور مؤلف این کتاب درسی در جهرم برگزار شد.

برگزاری همایش هدیه‌های آسمان در جهرم
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، نخستین همایش هدیه‌های آسمانی صبح امروز با حضور معلمان مقطع ابتدایی شهر جهرم در تالار علامه امینی اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش جهرم در حاشیه برگزاری این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: کتاب هدیه‌های آسمان، همان کتاب دینی دوره دبستان با سبکی تازه و با هدف تربیت دینی نوجوانان است که تألیف آن در مهر سال 84 به پایان رسیده و تدریس آن در مدارس کشور انجام می‌شود.
چنگیز آزادیخواه جهرمی افزود: با توجه به رویکرد تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تغییر کتاب‌های مقطع ابتدایی و جایگزین شدن کتاب جدید، بر آن شدیم تا با برگزاری سمیناری با هدف توجیه روش درس هدیه‌های آسمان به معلمان، در راستای تدریس شیوه نوین این درس گام برداریم.
وی ابراز داشت: با تغییر محتوای کتاب‌های درسی به ویژه هدیه‌های آسمان مشکلاتی در تفهیم مطالب به دانش‌آموزان ایجاد می‌شود که برای برطرف شدن این مشکل با هماهنگی‌های صورت گرفته با سعید راصد از مؤلفان این کتاب، شیوه‌های نوین تدریس آن به آموزگاران ارائه می‌شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش جهرم با اشاره به برنامه‌های این همایش گفت: همایش شیوه‌های نوین تدریس کتاب هدیه‌های آسمان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با عناوینی مانند پرسش و پاسخ، کارگاه آموزشی و همچنین ارائه جدیدترین مدل‌های تدریس به معلمان و مدیران مقطع ابتدایی انجام می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: ما معتقدیم معلم باید سعی کند در ساعت برگزاری کلاس هدیه‌های آسمان با دمیدن روح نشاط و القا نگاه زیبا به دانش‌آموزان، تدریس را مدیریت کند و بچه‌ها در محیطی شاداب ارزش‌های دینی و مذهبی را فرا گیرند و هنر معلم در این راستا ایجاد حس و حال و انرژی در دانش‌آموزان است.
آزادیخواه جهرمی تصریح کرد: ما در این درس به دنبال آن هستیم که دانش‌آموزان خودشان را دریابند و به عبارتی خود را نشان دهند چرا که ما می‌خواهیم بچه‌ها را با عزت نفس بار آورده و به همین دلیل دانش‌آموز باید در کلاس فعال باشد و با تجربه حس شادی در کلاس دین را بیاموزند که این تکنیک در واقع همان استفاده از اصل مجاورت برای نهادینه کردن ارزش‌های دینی است.
انتهای پیام/و۲۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول