اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان خبر داد

شناسایی 9300 معلول روستایی به منظور اجرای طرح CBR

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان از شناسایی 9 هزار و 317 معلول روستایی به منظور اجرای طرح CBR در روستاها خبر داد.

شناسایی 9300 معلول روستایی به منظور اجرای طرح CBR
محمد محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بالا بردن آگاهی روستاییان در زمینه معلولیت و نحوه برخورد با آن یکی از سیاست‌هایی است که به صورت جدی توسط بهزیستی استان زنجان دنبال می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح CBR به منظور بردن امکانات به روستا‌ها و همچنین آشنایی روستاییان با نحوه برخورد با یک معلول صورت می‌گیرد.
سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان یادآور شد: در راستای اجرای طرح CBR همه افراد معلول در روستاهای بالای 60 و 80 خانوار شناسایی شده‌اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 9 هزار و 317 معلول در سطح روستا به منظور اجرای طرح CBR شناسایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای طرح CBR  در روستاها 304 شورا در سطح روستاها تشکیل شده است.
محمدی در ادامه با اشاره به همکاری اداره کل امور روستایی استانداری زنجان در زمینه اجرای طرح CBR یادآور شد: در زمینه آشنایی هر چه بیشتر روستاییان با موضوع معلولیت دفترچه‌های اطلاع‌رسانی در بین آنها توزیع شده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ساکنان برخی از مناطق روستایی اطلاعات مورد نیاز در زمینه معلولیت و نحوه برخورد با آن را ندارند.
سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان با برشمردن اقدامات بهزیستی در زمینه توانبخشی به افراد معلول از نظر جسمی و روحی افزود: فعالیت‌ها به این منظور صورت می‌گیرد که افراد زیر پوشش معلولیت خود را به عنوان یک محدودیت تلقی نکرده و به همراه معلولیت به موفقیت‌های مورد نظر خود دست پیدا کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث توانمند سازی معلولان از نظر فکری و ذهنی یادآور شد: فرآیند توانبخشی به معلولان در این زمینه از سیاست‌هایی است که در بهزیستی مورد توجه قرار می‌گیرد.
محمدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط بهزیستی در زمینه مناسب سازی جامعه برای زندگی بهتر معلولان یادآور شد: ارگان‌های ذی‌ربط موظف به انجام اقدامات در این زمینه هستند.
وی یادآور شد: با تلاش‌های مسئولان  در حال حاضر 25 درصد از جامعه برای معلولان مناسب‌سازی شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول