اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع):

گسترش بی‌عفتی امنیت جامعه را متزلزل می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با انتقاد از برخی مظاهر فساد اخلاقی در جامعه گفت: گسترش بی‌عفتی امنیت جامعه را متزلزل می‌کند.

گسترش بی‌عفتی امنیت جامعه را متزلزل می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌جواد ارسطا در سلسله نشست‌های خود با اساتید و دانش پژوهان این دانشگاه با اشاره به اهمیت عفت و حیا‌ در جوامع اظهار کرد: عفت و حیا‌ از جمله مواردی است که بارها در قرآن و روایات مختلف مورد تاکید قرار گرفته و از کمرنگ شدن آن به عنوان عامل فروپاشی جوامع دینی یاد شده است.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بخشی از نهج‌البلاغه افزود‌: این مسئله به قدری دارای اهمیت است که وقتی خبری به امیرالمومنین رسید که در حکومت ایشان از پای یک زن یهودی خلخال در آورده‌اند، آن حضرت بسیار ناراحت شده و فرمودند اگر کسی این خبر را بشنود و از غصه بمیرد، ملامتی بر او نیست.
وی با اشاره به اهمیت حفظ عفت در جوامع به ویژه از سوی بانوان گفت: امروز دشمنان اسلام به اهمیت این مسئله پی برده و می‌کوشند که حیا و عفت بانوان را نشانه رفته و جامعه را از این راه به بی‌بند و باری و بی‌دینی سوق دهند و در نتیجه به مطامع شیطانی خود برسند، چرا که آنها به خوبی دریافته‌اند اگر دین و مذهب تشیع را بخواهند نابود کنند، باید حیا، عفت و پاکدامنی را از بین ببرند.
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به هشدارهای کارشناسان اجتماعی کشور در خصوص رواج برخی از ناهنجاری‌ها، اضافه کرد: در همین زمینه طی هفته‌های اخیر خبری از سوی مدیر کل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره تغییر الگوی کارگران جنسی در ایران منتشر شد که بر مبنای آن درصد بسیار نگران‌کننده‌ای از کارگران جنسی، زنان متاهل بوده و اغلب افرادی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته‌اند از طبقه متوسط جامعه هستند.
ارسطا انتشار این آمار را برای یک جامعه اسلامی بسیار تکان‌دهنده و فاجعه‌آمیز خواند و گفت: متاسفانه از کنار این آمار به قدری ساده در کشور عبور شد که گویا مسئله کم اهمیتی است در صورتی که اگر یک خبر ورزشی اعلام می‌شد مطمئنا توجه بیشتری را به خود جلب می‌کرد.
وی با انتقاد از بی‌توجهی برخی از مسئولان دولتی نسبت به این آمار عنوان کرد: اگر حضرت علی (ع) نسبت به در آوردن خلخال از پای یک زن یهودی آن واکنش را نشان می‌دهند پس ما با شنیدن این خبر چه عکس‌العملی باید نشان دهیم؟
این استاد حوزه و دانشگاه حیا‌ و پاکدامنی را آخرین خاکریز دینداری دانست و با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: اگر این خاکریز در یک جامعه دینی از بین برود باید انتظار عواقب بسیار بدی را داشت.
وی با تاکید بر اینکه با فرو ریختن پایه‌های حیا امکان ارتکاب هر گناهی وجود داشته و امنیت اخلاقی جامعه به شدت مخدوش خواهد شد، اضافه کرد: طبق روایتی از امام صادق(ع) بی‌عفتی مرضی مسری است که در صورت گسترش آن در جامعه، دامن همگان را فرا خواهد گرفت.
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه بین ماندگاری دین در جامعه و وجود حیا‌ رابطه تنگاتنگی وجود دارد، تاکید کرد: آمار اعلام شده از سوی مدیر‌کل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی هشدار بسیار بزرگی برای کشور است که توجه همگان به ویژه مسئولان، علما و طلاب را می‌طلبد و نیازمند اقدام فوری و اساسی است.
انتهای پیام/ج30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول