اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی:

فرهنگ زیست‌محیطی باید در بین مردم توسعه یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: اهمیت فرهنگ‌سازی بین مردم در رابطه با حفاظت از محیط زیست مسئله بسیار مهمی است و باید توسعه یابد.

فرهنگ زیست‌محیطی باید در بین مردم توسعه یابد
سید حسین آقامیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مردم باید با اهمیت این گونه‌های زیستی آشنا شوند و بدانند که تامین تمام نیازهای کنونی انسان‌ها به گونه‌های زیستی وابسته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار داشت: اگر مردم با قوانین و مقررات محیط زیست آشنا شوند دیگر به عرصه‌های طبیعی آسیب نمی‌رسانند و مرتکب عملی خلاف قانون نمی‌شوند.
وی در ادامه همچنین با اشاره به ظرفیت بالای تنوع زیست محیطی شهرستان رشتخوار افزود: در چند سال گذشته به دلیل اینکه شهرستان رشتخوار در تابعیت محیط زیست تربت‌حیدریه بود، فرصت شناخت موضوعی و موضعی در ارتباط با مسائل مربوط به تنوع زیستی فراهم نبود اما اکنون با وجود این فرصت، یک ظرفیت گونه‌ای زیستی در این شهرستان شناسایی و معرفی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خراسان رضوی از اختصاص 18.9 درصد از عرصه طبیعی این شهرستان به حفاظت از تنوعات زیستی خبر داد و افزود: ممکن است درصدی از این عرصه از نظر مدیریتی در حوزه شهرستان دیگری باشد، اما به طور قطع 15 درصد آن در اختیار شهرستان رشتخوار است و در آینده‌ای نزدیک تبدیل به عرضه جغرافیایی مناسبی برای رشد گونه‌های زیستی می‌شود.
وی در ادامه با اعلام تدابیری برای بهبود شرایط زیست محیطی شهرستان رشتخوار تصریح کرد: در این حوزه از جغرافیای استان، عرصه‌های طبیعی ما نیازمند تامین منابع آبی هستند؛ بر همین اساس بیشترین حجم عملیات بر شناخت اولیه گونه‌های طبیعی و تامین آب اختصاص داده شده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول