اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تبلیغات اسلامی مهاباد خبر داد

راه‌اندازی 5 خانه قرآن روستایی در مهاباد

خبرگزاری فارس: مسئول تبلیغات اسلامی مهاباد گفت: 5 مرکز و خانه قرآن روستایی امسال در مهاباد راه‌اندازی شده و تعداد آنها به 11 باب افزایش می‌یابد.

راه‌اندازی 5 خانه قرآن روستایی در مهاباد
حجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در زمان حاضر شش مرکز خانه قرآنی و مردمی روستایی در شهرستان مهاباد فعالیت می‌کند که این تعداد تا پایان سال جاری به 11 باب افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان افزود: با آغاز دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم در نیمه دوم امسال، در حال حاضر بیش از 230 داوطلب در آزمون ورودی شرکت کرده و از این تعداد 50 نفر حائز نمره قبولی شدند و اجازه شرکت در دوره‌های آموزشی را یافتند.
داداش‌زاده با بیان اینکه آموزش‌های قرآنی در این شهرستان به طور مستمر دایر می‌شود، ادامه داد: تعداد این کلاس‌ها در زمان حاضر 12 کلاس با حضور بیش از 200 قرآن‌آموز در رده‌های سنی مختلف است که این تعداد در نیمه اول سال 10 کلاس بود.
این مسئول با بیان اینکه سهمیه تشکیل کلاس‌های قرآنی برای شهرستان مهاباد 20 کلاس بود، گفت: با وجود استقبال بیشتر جوانان و نوجوانان از کلاس‌های قرآنی اما به دلیل عدم تخصیص بودجه کافی، تعدادی از این کلاس‌ها تشکیل نشده است.
وی در ادامه از آغاز تدوین برنامه‌های جامع فرهنگی و دینی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: اجرای این طرح می‌تواند در ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در مهاباد نقش موثری ایفا کند.
داداش‌زاده با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در مرحله مطالعاتی قرار دارد، اضافه کرد: شهرستان مهاباد از ظرفیت‌های فرهنگی و دینی مناسبی در استان برخوردار است و در این راستا توانمندی‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و دینی منطقه شناسایی و در مراحل بعد برای پویا کردن بیش از پیش این فعالیت‌ها اقدام می‌شود.
مسئول تبلیغات اسلامی مهاباد خاطرنشان کرد: با توجه به انواع هجمه‌های فرهنگی باید توجه به بخش فرهنگی در اولویت قرار گیرد به ویژه اینکه استان آذربایجان غربی در مرز و همجوار با سه کشور قرار گرفته است از این رو باید ظرفیت‌های این منطقه در راستای مقابله با تهدیدات فرهنگی شناسایی و تقویت شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول