اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

70 نویسنده استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: 70 نویسنده و اهل قلم کهگیلویه و بویراحمدی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب مورد تجلیل قرار گرفتند.

70 نویسنده استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شامگاه یکشنبه، 70 نویسنده و اهل قلم استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان تجلیل شد.
ستار هدایت‌خواه در این مراسم که در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، با تقدیر از عملکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپایی چنین نمایشگاهی گفت: استقبال مردم از این اقدام فرهنگی نشان از فرهنگ و ادب کهن مردم این استان دارد.
مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: سال گذشته از چند ناشر که در نمایشگاه کتاب این استان در یاسوج و همچنین سایر نقاط کشور شرکت کرده بودند در این‌باره مطالبی را جویا شدم که دال بر استقبال بیشتر استان ما نسبت به سایر مناطق بود.
هدایت‌خواه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت برخی از استان‌ها که یک سوم آنها جمعیت و وسعت دارد از نمایشگاه کتاب استقبال می‌کنند که این نشان دهنده توجه مردم به کتاب و جا افتادن فرهنگ کتابخوانی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
مسئول برنامه‌های جنبی نمایشگاه‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: در همه نمایشگاه‌هایی که در استان‌های مختلف کشور برپا شده برنامه‌های جانبی نیز در کنار آنها برگزار می‌‌شود ولی آنچه دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب در استان کهگیلویه و بویراحمد را با سایر استان‌ها متفاوت کرده، همزمانی آن با رخداد مهم 9 دی و ایام محرم و صفر است.
حسین سبزه، استقبال مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از نمایشگاه کتاب را به نسبت جمعیت آن در کشور کم‌نظیر خواند و تاکید کرد: در برنامه‌های تخصصی جانبی که در حاشیه برپایی این نمایشگاه با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی برگزار می‌شد، عموم مردم با شور و شعور حضور پیدا می‌کردند.
وی، اجرای برنامه‌های جانبی نمایشگاه ملی یاسوج را با همکاری انجمن اهل قلم دانست و ابراز داشت: در هر روز دو برنامه متفاوت را در این نمایشگاه برگزار کردیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم این استان را متمدن و دارای سابقه فرهنگی و تاریخی دانست و گفت: در سال جدید 15 کتاب توسط نویسندگان و مؤلفان استان کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسید.
امین کمالوندی افزود: حمایت از هنرمندان، خبرنگاران و نویسندگان استان کهگیلویه و بویراحمد همواره در اولویت کاری این دستگاه فرهنگی بوده و اکنون که در جمع نویسندگان هستم این نوید را بدهم که حمایت این اداره‌کل از نویسندگان در خرید تالیفات آن‌ها به 500 میلیون ریال رسیده که امیدواریم با تحقق این وعده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهد رشد و تقویت اهالی قلم و نویسندگان در این استان باشیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول