اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس:

اقلیت‌های دینی در انتخابات حضور چشم‌گیری خواهند داشت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اقلیت‌های دینی در انتخابات پیش‌رو به طور قطع حضور پرشوری خواهند داشت.

اقلیت‌های دینی در انتخابات حضور چشم‌گیری خواهند داشت
محمد علی پرتویی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سردشت اظهار داشت: ایرانیان زرتشتی، کلیمی، مسیحی اقلیت‌های دینی شناخته شده در کشور محسوب می‌شوند که طبق قانون در انتخابات حضور پیدا می‌کنند در تعیین سرنوشت کشور خود مانند سایر هموطنان شرکت می‌کنند.
این مسئول تصریح کرد: برابر اصل شصت و چهارم قانون اساسی زرتشتیان و کلیمی‌ها هر کدام یک نماینده، مسیحیان آشوری و کلدانی در مجموع یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال کشور هر کدام یک نماینده انتخاب می‌کنند تا از حق و حقوق جامعه هدف خود در سطوح استانی و ملی دفاع کنند.
وی افزود: در نخستین جلسه مجلس نمایندگان باید به کتاب آسمانی اسلام یعنی قرآن کریم سوگند بخورند و متن قسم‌نامه امضا کنند نمایندگان اقلیت‌های دینی با ذکر کتاب آسمانی خود سوگند یاد می‌کنند تا در راستای اعتلای ایران اسلامی و تحقق مطالبات جامعه هدف خود گام بردارند.
پرتویی اضافه کرد: تصویب این قبیل بند و تبصره‌ها در قانون کشورمان نشان‌دهنده توجه به حق و حقوق همه اقشار جامعه است و به معنای واقعی کلمه بیانگر این موضوع است پیروان سایر ادیان آسمانی هم باید در کشورمان به همه امکانات یک زندگی سالم و مناسب دسترسی داشته باشند.
این مسئول عنوان کرد: نمایندگان منتخب اقلیت‌های دینی هم‌اکنون در مجلس هشتم حضور فعال و مستمری دارند به طوری که در راستای جلب رضایت مردم به انجام دادن وظایف ملی، قانونی و دینی خود به طور آزادانه مبادرت می‌کنند.
این مسئول با بیان اینکه جشن سال نوی میلادی پشت سر گذاشته‌ایم اشاره کرد: در این روز مسیحیان آزادانه در فضایی صمیمی و آکنده از محبت به برپایی مراسم‌های دینی و معنوی خود پرداختند به طوری که این موضوع نشان‌دهنده توجه به همه اقشار جامعه و تلاش برای جلب رضایت همگان است.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در ایران اسلامی به ویژه آذربایجان غربی پیروان ادیان آسمانی و اقوام گوناگون در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز دارند و این نشان‌دهنده وجود اتحاد واقعی است لذا دشمنان از این اتحاد و همدلی ملت ما در هراس به سر می‌برند.
انتهای پیام/ن۲۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول