اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتوبوسرانی شهرداری مشهد:

مسیر تندرو در امتداد خط 1 قطار شهری مشهد حذف نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: خط 10 و مسیر یک تندرو که به موازات خط یک قطار شهری مشهد سرویس‌دهی می‌کنند، حذف نخواهند شد.

مسیر تندرو در امتداد خط 1 قطار شهری مشهد حذف نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی خجسته در همایش حمل و نقل شهری چالش‌ها و راهکارها اظهار داشت: خط 10 و تندرو از مرداد ماه سال گذشته با 100دستگاه اتوبوس و سر فاصله زمانی دو دقیقه مسافران را به موازات خط یک قطار شهری جابه‌جا می‌کند و با توجه به کم شدن سر فاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه، تعداد اتوبوس‌های این مسیر کاهش یافته است.
وی ادامه داد: اتوبوس‌های این مسیر به طور کامل حذف نخواهد شد و علت این امر نیز فاصله زیاد ایستگاه‌های قطار شهری از یکدیگر است، بنابراین باید اتوبوس در ایستگاه‌های میانی نیز جابه‌جایی مسافر داشته باشد.
وی افزود:در حال حاضر به ازای هر یک‌هزار و 700 نفر یک اتوبوس وجود دارد و برای رسیدن به استاندارد باید به ازای هر یک‌هزار نفر یک اتوبوس وجود داشته باشد.
در ادامه این مراسم مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به این موضوع که خط یک قطار شهری روزانه 40هزار نفر مسافر را جابه‌جا می‌کند، گفت: تقاضای سفر در مسیر نخریسی تا وکیل آباد زیاد است، بنابراین خط 10 و تندرو باید برای تکمیل سرویس‌دهی خط یک قطار شهری مشهد به شهروندان سرویس‌دهی کنند.
سید مهدی امامی در ادامه به اقدامات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در زمینه ایجاد دسترس‌های آسان برای معلولان اشاره کرد و افزود: ایجاد آسانسورهای برای تسهیل در رفت و آمد معلولان در پل‌های عابر پیاده یکی از اقدامات این سازمان است.
وی ادامه داد: ایجاد رمپ معلولان در ایستگاه‌های اتوبوس، پیاده‌رو سازی و تعبیه 60 نقطه از ایستگاه‌های توقف خودرو ویژه توان‌یابان نیز به منظور تسهیل در عبور و مرور معلولان صورت می‌گیرد.
در معماری ایستگاه‌های قطار شهری سعی بر این بوده تا ایستگاه‌ها با یکدیگر متفاوت باشد و از این طریق از یکدیگر تفکیک داده شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول