اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان تشریح کرد

جزئیات و مشخصات کاندیداهای مجلس در هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان جزئیات و مشخصات افراد متقاضی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم در این استان را تشریح کرد.

جزئیات و مشخصات کاندیداهای مجلس در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مراحل چهار‌گانه برنامه‌ریزی برای انتخابات اظهار داشت: در مرحله نخست که مبحث ثبت‌نام مطرح است، امور مربوطه در هرمزگان از سوم تا نهم‌ دی ماه آغاز و ادامه یافت که در این راستا استاندار هرمزگان با حضور در حوزه‌های انتخابیه نسبت به بررسی امور به‌طور مستقیم اقدام کرد.
وی با بیان اینکه در مجموع 39 نفر برای حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا تاکنون در حوزه انتخابیه هرمزگان ثبت‌نام‌ کرده‌اند، افزود: 12 نفر برای حوزه انتخابیه میناب، هشت نفر برای حوزه انتخابیه بندرلنگه و 19 نفر برای حوزه انتخابیه بندرعباس در حوزه‌های انتخابیه استان و تهران ثبت‌نام کردند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان یادآور شد: تعداد هفت نفر نیز در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات هرمزگان ثبت‌نام کردند که جزو 39 نفر ثبت‌نامی محسوب می‌شوند.
بامری ادامه داد: 14 نفر از تعداد یاد شده سابقه کاندیداتوری دارند و 25 نفر نیز سابقه کاندیداتوری ندارند.
وی بیان داشت: همچنین تعداد شش نفر از 39 نفر یاد شده سابقه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را دارند.
به گفته بامری 10 نفر از 39 نفر یاد شده بین سنین 30 تا 40 سال، 19 نفر 41 تا 50 سال، 5 نفر بین سنین 51 تا 60 سال و پنج نفر دیگر نیز بین سنین 61 تا 75 سال هستند.
رئیس ستاد انتخابات هرمزگان ابراز داشت: جوان‌ترین‌ فرد ثبت‌نام کننده 30 ساله و پیرترین فرد نیز 75 ساله است.
وی با بیان اینکه برای دور هشتم مجلس تعداد 52 نفر طی مرحله نخست در هرمزگان برای کاندیداتوری ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ترکیب 39 نفر دور نهم برابر با شش نفر دبیر، پنج مدرس دانشگاه، دو وکیل، چهار پزشک، پنج بازنشسته و 10 نفر کارشناس است.
بامری اضافه کرد: اسامی افراد ثبت‌نامی در راستای بررسی صلاحیت‌ در مراجع چهارگانه (اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال) مورد تحقیق قرار می‌گیرد که در صورت تایید به شورای نگهبان فرستاده می‌شود.
وی افزود: روز چهاردهم دی‌ماه آخرین روز جواب مراجع چهارگانه است.
بامری اضافه کرد: در صورت عدم تایید صلاحیت کاندیدا 20 دی ماه به صورت محرمانه عدم صلاحیت کاندیدا به آنها ابلاغ می‌شود که در صورت تائید نامه‌نگاری صورت نمی‌گیرد و به منزله مجوز نامزدی است.
انتهای پیام/ش20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول